سرویس سینمایی هنرآنلاین: هفته گذشته هفته سینماها بود، هفته‌ای پرشور برای سینما، هفته‌ای پر از جشن‌های سینمایی و سینماگران که هنرمندان برجسته یک سال گذشته خود را در قالب جشن خانه سینما برگزیدند.

از سوی دیگر هفته پیش خیلی‌ها منتظر نماینده سینمای ایران در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال بودند. در حالی که به به نظر می‌رسد انتخاب "فروشنده" تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی تا حد زیادی قطعی است، این فیلم همچنان با فروش خوبی روبه‌رو است.

"فروشنده" پس از گذشت دو هفته از زمان اکران فیلم توانست 5 میلیارد و نیم تومان به دست بیاورد. این فیلم به زندگی زن و شوهری می‌پردازد که در حال بازی در نمایش "مرگ فروشنده" نوشته آرتور میلر هستند.

شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی. با حضور: مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم، مهدی کوشکی، عماد امامی، احترام برومند، محمد امامی، علی‌رضا روفوگران، آزاده موحد، شیرین آقاکاشی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسدالهی و بازیگر خردسال: سام ولی‌پور در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

"لانتوری" تازه‌ترین ساخته رضا درمیشیان که در فهرست کوتاه هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار قرار دارد، توانست در هفتمین هفته فروش خود به رقمی معادل 5 میلیارد و 800 میلیون تومان دست یابد. این در حالی است که برخی از سینماها از اکران این فیلم خودداری کردند.

در این فیلم باران کوثری، نوید محمدزاده، مریم پالیزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان درباره گروه لانتوری است و به موضوع اسیدپاشی در کشور می‌پردازد.

"من" من اولین ساخته سهیل بیرقی در تهران با فروشی معادل 1 میلیارد و 240 میلیون تومانی مواجه شد و در شهرستان‌ها نیز تاکنون 480 میلیون تومان فروش داشته است. لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، مانی حقیقی و... در اولین فیلم بلند داستانی بیرقی بازی می‌کنند.

"ناردون" ساخته فریدون حسن‌پور و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور در 38 روز به فروش 3 میلیارد و 100 میلیون تومانی دست یافته است. در این فیلم امین حیایی، سیروس گرجستانی، مهران غفوریان، مهران رجبی، شهرام قاعدی، امیر نوری، لیلا اوتادی، علی مسعودی و... بازی می‌کنند. در خلاصه داستان فیلم آمده است، خرج عروسی بیشتر است یا عزا، بهتر است عزا رو تو عروسی و عروسی رو تو عزا گرفت که خرجش کمتر شود.

"سایه‌های موازی" به کارگردانی اصغر نعیمی در 16 روز به فروش 160 میلیون تومانی دست یافته است. در این فیلم که ابوالفضل پورعرب پس از سال‌ها در قاب جادویی سینما حضور یافته است، شهاب حسینی، سمیرا حسن‌پور، سیامک صفری، هوشنگ توکلی و حدیث فولادوند نیز به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: نازنین: مهم نیست کی هستی یا چه کاره‌ایی... تو هر وضعیتی که باشی محبت وظیفه ته... فرهاد: نصیحت ات خوبه. فقط یه خورده کهنه‌س.