سرویس سینمایی هنرآنلاین: وودی آلن چهارشنبه عصر پس از اولین نمایش فیلم جدید خود "کافه سوسایتی" (Cafe Society) برای اهالی رسانه در جشنواره کن، در نشست مطبوعاتی، از دنیای شهرت گفت.

او که فیلمش فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره کن است، گفت: نظر شخصی من بعد از سال‌ها قرار داشتن در مرکز توجه، این است که مزایای جنبی شهرت بیشتر از جنبه منفی آن است.


کوری استول، جسی آیزنبرگ، وودی آلن و ویتوریو استورارو

به گزارش هالیوود ریپورتر، یکی از خبرنگاران از آلن پرسید که چرا در فیلم‌های او اغلب بین مردی مسن و زنی جوان رابطه عاشقانه شکل می‌گیرد که این مسئله در "کافه سوسایتی" هم دیده می‌شود. آلن در پاسخ گفت: همیشه خودم را مردی رمانتیک می‌دانم.

ستاره‌های فیلم شامل جسی آیزنبرگ، کریستن استوارت، بلیک لایولی و کوری استول و ویتوریو استورارو فیلمبردار در نشست مطبوعاتی آلن را همراهی کردند.

آلن بخصوص بخصوص کار استوارت در "کافه سوسایتی" را تحسین کرد. شخصیت استوارت در فیلم همزمان مورد توجه یک کارگزار سالخورده هالیوود با بازی استیو کارل و یک چهره تازه‌وارد در هالیوود با بازی آیزنبرگ، قرار دارد.

آلن توضیح داد: من به کسی نیاز داشتم که بتواند نقش یک منشی زیبا اهل نبراسکا را بازی کند و بعداً در ادامه فیلم بتوانید او را با پالتو پوست و جواهر ببینید و به همان اندازه خیره‌کننده به نظر برسد.

آینزنبرگ در فیلم جدید آلن نقش مردی جوان را بازی می‌کند که برای رسیدن به موفقیت به هالیوود می‌رود. شرکت آمازون حق پخش "کافه سوسایتی" را به مبلغ 15 میلیون دلار خرید و این فیلم را 29 ژوئیه (8 مرداد) اکران عمومی می‌کند.

پارکر پوسی، بلیک لایولی، جینی برلین و کن استوت، از دیگر بازیگران "کافه سوسایتی" هستند که در لس آنجلس و نیویورک فیلمبرداری شده است. آلن در این پروژه سینمایی بار دیگر با لتی آرانسن، استفن تننبام و ادوارد والسن تهیه‌کنندگان همیشگی خود همکاری کرده است. او فیلم را از روی فیلمنامه‌ای نوشته خودش ساخته است.


کوری استول

بار اول نیست که معتبرترین جشنواره بین‌المللی سینمایی دنیا با فیلمی از آلن آغاز می‌شود. پیش از این دو فیلم "پایان هالیوودی" (2002) و "نیمه‌شب در پاریس" (2011) به کارگردانی آلن آغازگر، جشنواره کن بوده‌اند. آلن اولین و تنها کارگردانی است که سه فیلمش در افتتاحیه جشنواره کن نمایش داده است. اگر فیلم سه اپیزودی "داستان‌های نیویورکی" (1989) به کارگردانی او، فرانسیس فورد کوپولا و مارتین اسکورسیزی را هم حساب کنیم، او چهار بار این رویداد سینمایی را کلید زده است.

سال گذشته فیلم "مرد غیرمنطقی (Irrational Man) به کارگردانی آلن با بازی واکین فینیکس و اما استون در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن نمایش داده شد. آلن تاکنون به دفعات با فیلم‌های خود در کن حضور داشته، اما تاکنون حاضر نشده است فیلم‌هایش در بخش مسابقه برای دریافت جایزه نخل طلا رقابت کنند.

این کارگردان، فیلمنامه‌نویس، کمدین و موزیسین آمریکایی بیش از 50 سال است در دنیای هنر فعالیت دارد. آلن متولد سال 1935 در نیویورک است. او در 1978 برای فیلم "آنی هال" برنده جوایز اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و در 1987 با "هانا و خواهرانش" اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کرد. او سال 2012 هم با "نیمه‌شب در پاریس" برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد. آلن در مجموع 24 بار نامزد اسکار بوده است. او بیش از هر کس دیگری در بخش فیلمنامه جوایز آکادمی نامزد دریافت جایزه بوده است.

شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن چهارشنبه شب با برگزاری مراسم فرش قرمز و اولین نمایش رسمی "کافه سوسایتی" آغاز می‌شود و تا 22 مه (2 خرداد) ادامه دارد.