سرویس سینمایی هنرآنلاین: رابرت دنیرو برای اولین نمایش جهانی "دستان سنگ" (Hands of Stone) به جشنواره فیلم کن بازمی‌گردد.

به گزارش اسکرین دیلی، این فیلم به عنوان بخشی از نمایش‌های ویژه به بخش رسمی این دوره جشنواره کن اضافه شد و برگزارکنندگان جشنواره از اولین نمایش جهانی آن برای ادای احترام به دنیرو استفاده می‌کنند.

ستاره فیلم "گاو خشمگین" در سال 2011 رئیس داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن بود. دنیرو در"دستان سنگ" به کارگردانی جاناتان یاکوبوویچ که از روی داستانی واقعی ساخته شده است، نقش ری آرسل مربی و مدیر روبرتو دوران قهرمان مشت‌زنی پانامایی را بازی کرده است.

ادگار رامیرز بازیگر ونزوئلایی نقش دوران را ایفاء کرده است. آرسل در دهه‌های 1970 و 1980 در موفقیت جهانی دوران نقش مهمی داشت. دوران بخصوص برای یک مبارزه با شوگر ری لئونارد معروف است. او در آخرین ثانیه‌های راند آخر این مسابقه به خود آمد و به شکلی هیجان‌انگیز پیروز شد. نقش لئونارد را آشر ستاره موسیقی بازی کرده است. دنیرو 16 مه (27 اردیبهشت) درمراسم اولین نمایش جهانی "دستان سنگ" حضور دارد. یاکوبوویچ ونزوئلایی، رامیرز و آنا دی آرماس بازیگر زن فیلم نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

دنیرو گفت: از اینکه به کن بازمی‌گردم هیجان‌زده هستم، بخصوص با فیلم "دستان سنگ" که به آن افتخار می‌کنم. این فیلمی دلگرم‌کننده و پیروزمندانه است و اوقات خوشی برای تماشاگر فراهم می‌کند. شرکت واینستین "دستان سنگ" را از 26 اوت در سینماهای آمریکا اکران می‌کند.

دنیرو برای بازی در نقش جیک لاموتا در "گاو خشمگین" که یکی از معروف‌ترین فیلم‌های با موضوع مشت‌زنی در تاریخ سینماست، برنده اسکار شد. او در فیلم کمدی "مسابقه مشت‌زنی" نیز به همراه سیلوستر استالونه به رینگ بوکس بازگشت.

دنیرو در دو فیلم برنده نخل طلای کن بازی کرده است: "راننده تاکسی" به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در 1976 و "مأموریت مذهبی" به کارگردانی رول‌اند جافی در 1986.

شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن 11 تا 22 مه (22 اردیبهشت تا 2 خرداد) برگزار می‌شود. "کافه سوسایتی" به کارگردانی وودی آلن با بازی کریستن استوارت و جسی آیزنبرگ آغازگر این دوره جشنواره است.