سرویس سینمایی هنرآنلاین: مستند بریتانیایی "ایمی" (Amy) ساخته آصف کاپادیا به تهیه‌کنندگی جیمز گی-ریس در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار جایزه بهترین مستند بلند را از آن خود کرد.

این فیلم به زندگی و دوران کاری ایمی واینهاوس خواننده بریتانیایی می‌پردازد که به یک ستاره بین‌المللی موسیقی سول تبدیل شد و پنج جایزه گرمی دریافت کرد، اما بعداً در الکل و مواد مخدر فرو رفت و سال 2011 در 27 سالگی درگذشت.

کاپادیا در "ایمی" با استفاده از مجموعه‌ای وسیع از تصاویر آرشیوی و مصاحبه‌ها به شخصیت واینهاوس، فراتر از جایگاه او به عنوان یک ستاره پرداخته است. این فیلم اولین بار در دنیا در بخش نمایش‌های نیمه‌شب جشنواره کن روی پرده رفت و در فصل جوایز سینمایی مستند محبوب منتقدان و گروه‌های سینمایی بود. "ایمی" به تازگی در جوایز بفتا نیز جایزه بهترین مستند را برد.

"سرزمین کارتل" ماتیو هاینمان و تام یلین، "شمایل سکوت" جاشوا اوپنهایمر و سینیه بیرگه شورنشن، "چه اتفاقی افتاد، خانم سیمون؟" لیز گاربوس، ایمی هابی و جاستین ویلکز و "زمستان در آتش: جنگ آزادی در اوکراین" یوگنی آفینیفسکی و دن تولمور، دیگر نامزدهای اسکار بهترین مستند بلند بودند.

مراسم هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار بامداد دوشنبه به ‌وقت ایران در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند سنتر در هالیوود برگزار شد.