سرویس سینمایی هنرآنلاین: هفتمین فیلم مجموعه سینمایی "جنگ‌های ستاره‌ای" روز جمعه اول ژانویه در بازار آمریکای شمالی 34 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش داخلی خود را در این بازار به 686.4 میلیون دلار رساند.

به گزارش ورایتی، به این ترتیب اپرای فضایی "جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود" (Star Wars: The Force Awakens) به کارگردانی جی. جی. آبرامز که در 4134 سینما در ایالات متحده و کانادا روی پرده است، با کنار زدن "تایتانیک" (658.7 میلیون دلار) دومین پرفروش تاریخ سینمای آمریکای شمالی شد. این فیلم همچنین "دنیای ژوراسیک" (652.2 میلیون دلار) پرفروش‌ترین فیلم این بازار در سال 2015 را پشت سر گذاشت.

انتظار می‌رود "نیرو بیدار می‌شود" تا پایان یکشنبه بیش از 95 میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش داخلی خود را در سومین آخر هفته اکران به 750 میلیون دلار برساند. به این ترتیب، می‌توان انتظار داشت فیلم جدید "جنگ‌های ستاره‌ای" دوشنبه این هفته رکورد 760.5 میلیون دلاری "آواتار" به کارگردانی جیمز کامرون را نیز بشکند و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکای شمالی شود.

"نیرو بیدار می‌شود" در بازار بین‌المللی نیز تاکنون 704.2 میلیون دلار فروخته است و با حساب بازار آمریکای شمالی 1.390 میلیارد دلار در دنیا به دست آورده است. هفتمین فیلم "جنگ‌های ستاره‌ای" با این رقم فعلا هفتمین فیلم پرفروش دنیا در بازار جهانی است.

دیزی ریدلی، جان بویگا، اسکار آیزاک و آدام درایور از بازیگران جدید مجموعه "جنگ‌های ستاره‌ای" هستند. بازیگران سه‌گانه اول شامل هریسن فورد، مارک همیل، کری فیشر، آنتونی دانیلز، پیتر میهیو و کنی بیکر نیز در فیلم جدید حضور دارند. داستان فیلم 30 سال بعد از ماجراهای "بازگشت جدای" (1983) روی می‌دهد.

"نیرو بیدار می‌شود" در حالی به این موفقیت‌ دست پیدا کرده است که اظهارات اخیر جرج لوکاس خالق مجموعه "جنگ‌های ستاره‌ای" یک جنجال رسانه‌ای به پا کرده است. او به چارلی رز مجری شبکه سی‌بی‌اس گفت این مجموعه را به "برده‌داران سفید" فروخته است. لوکاس بلافاصله حرف خود را پس گرفت و گفت دیزنی با مراقبت و گسترش مجموعه "جنگ‌های ستاره‌ای" کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است.

انتهای پیام/