سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم این دوره جوایز دیوید دی دوناتلو که از آن به‌عنوان معادل ایتالیایی جوایز اسکار یاد می‌شود، جمعه‌شب در رم برگزار شد و فیلم "ارواح سیاه" (Black Souls) ساخته فرانچسکو مونزی 9 جایزه شامل جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردان را دریافت کرد.

این فیلم درباره سه برادر - که فرزندان یک چوپان هستند - و ارتباط آن‌ها با گروه مافیایی "درانگتا" است. "ارواح سیاه" به‌جز جوایز دیوید دی دوناتلو بهترین فیلم و کارگردان جوایز بهترین فیلمنامه، تهیه‌کننده، فیلمبرداری، تدوین، موسیقی و صدا را نیز از آن خود کرد.

این فیلم اولین بار سال گذشته در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز به نمایش درآمد و بعداً در جشنواره تورنتو نیز نمایشی موفق داشت. "ارواح سیاه" در 16 بخش شانس دریافت جوایز دیوید دی دوناتلو را داشت. "لئوپاردی" (Leopardi) به کارگردانی ماریو مارتونه دیگر فیلم موفق این دوره جوایز دیوید دی دوناتلو بود. این فیلم که درباره زندگی کوتاه و پرثمر جاکومو لئوپاردی شاعر و فیلسوف ایتالیایی است، جوایز بهترین بازیگر مرد (الیو جرمانو)، طراحی صحنه، طراحی لباس، طراحی چهره‌پردازی و طراحی مو را از آن خود کرد.

مارگریتا بوی برای بازی در فیلم "مادرم" (My Mother) به کارگردانی نانی مورتی جایزه بهترین بازیگر زن را برد و جایزه بهترین بازیگر زن مکمل نیز به جولیا لاتزارینی دیگر بازیگر این فیلم رسید. "مادرم" نگاهی به زندگی یک کارگردان زن ایتالیایی ساکن رم دارد که می‌کوشد زندگی خصوصی و حرفه‌ای خود را تطبیق دهد. این فیلم ماه پیش در بخش مسابقه جشنواره کن نمایش داده شد. در همین حال، کارلو بوچیروسو برای "Noi e la Giulia" جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را گرفت و ادواردو فالکونه برای "Se Dio Vuole" بهترین کارگردان اول شناخته شد. "نظریه همه‌چیز" ساخته جیمز مارش جایزه بهترین فیلم اتحادیه اروپا را برد و جایزه بهترین فیلم خارج اتحادیه اروپا به "بردمن" به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو رسید.

کوئنتین تارانتینو کارگردان آمریکایی نیز که پیش‌ از این برای دو فیلم "داستان عامه‌پسند" و "جانگو آزاد شده" برنده جایزه دیوید دی دوناتلو شده بود، با شرکت در مراسم امسال جوایز خود را شخصاً دریافت کرد. این دو جایزه را انیو موریکونه آهنگساز سرشناس ایتالیایی به او اعطاء کرد.

هر دو هنرمند تأیید کردند که قرار است در یک فیلم همکاری کنند. احتمالا موریکونه موسیقی فیلم "هشت نفرت‌انگیز" (The Hateful Eight) را خواهد ساخت. شرکت واینستین روز جمعه اعلام کرد فیلم جدید تارانتینو از 25 دسامبر (4 دی) در قالب 70 میلی‌متری به‌طور محدود اکران می‌شود و از هشت ژانویه (18 دی) به‌طور دیجیتال و در سطح گسترده به نمایش درمی‌آید. "جانگو آزاد شده" فیلم قبلی تارانتینو 25 دسامبر 2012 اکران شد. آن فیلم درنهایت در دنیا 400 میلیون دلار فروخت و اسکار بهترین فیلم غیراقتباسی را برای او به همراه داشت.

ورایتی / 12 ژوئن