سرویس سینمایی هنرآنلاین: سام مندس کارگردان بیست و چهارمین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی در پاین‌وود استودیوز در لندن، اسم فیلم بعدی مامور 007 و بازیگران آن را اعلام کرد. جیمز باند جدید "اسپکتر" ("شبح") (Spectre) نام دارد.

همان طور که قبلا اعلام شد دانیل کریگ بازیگر بریتانیایی برای چهارمین بار در نقش جیمز باند ظاهر خواهد شد. رالف فاینس در نقش "ام"، بن ویشاو در نقش "کیو"، نائومی هریس در نقش ایو مانی‌پنی و روری کینیر در نقش بیل تانر، رئیس ستاد ام‌آی‌6 (اداره اطلاعات خارجی بریتانیا) مقابل دوربین خواهند رفت.

اندرو اسکات در نقش دنبی و دیوید باتیستا در نقش آقای هینکس بازیگران جدید مجموعه هستند. مونیکا بلوچی به نقش لوچیا شارا و لیا سیدو به نقش مادلین سوان بازیگران زن جیمز باند را تشکیل می‌دهند. کریستوف والتس هم در "اسپکتر" بازی می‌کند، اما به نقش او در فیلم اشاره‌ای نشد. ماشین مامور 007 یک آستون مارتین مدل DB10 است. در مراسم از این ماشین رونمایی شد.

فیلمبرداری پروژه از دوشنبه 8 دسامبر (17 آذر) شروع می‌شود. فیلم طی هفت ماه در پاین‌وود استودیوز و چند لوکیشن دیگر شامل لندن، رم، مکزیکو سیتی، اتریش و مراکش فیلمبرداری می‌شود. "اسپکتر" 23 اکتبر 2015 در بریتانیا و 6 نوامبر 2015 در آمریکای شمالی روی پرده می‌رود.

مایکل جی. ویلسن و بارابارا بروکولی فیلم را تهیه می‌کنند. فیلمنامه را جان لوگان، نیل پرویس و رابرت وید نوشته‌اند.

"اسکای فال" فیلم قبلی جیمز باند به کارگردانی مندس نوامبر 2012 اکران شد و پرفروش‌ترین فیلم مجموعه جیمز باند شد. این فیلم بیش از یک میلیارد دلار در دنیا فروخت.

مجموعه فیلم‌های جیمز باند، مامور از خود خاطرجمع و بسیار بااستعداد بریتانیایی از سال 1962 با "دکتر نو" آغاز شد. اولین بار شان کانری نقش مامور 007 را بازی کرد و پس از او جرج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون، پیرس برازنان و اکنون کریگ در این نقش ظاهر شده‌اند.

"اسپکتر" در اولین فیلم‌های جیمز باند نام یک سازمان تروریستی به رهبری ارنست استاورو بلوفلد است. این سازمان و رئیس آن سال‌های سال به خاطر جدال بر سر کپی‌رایت بین شرکت متروگلدوین‌ مه‌یر و شرکت کوین مکلوری تهیه‌کننده فیلم "تندربال" از اولین فیلم‌های جیمز باند و "هرگز نگو هرگز" فیلم غیررسمی باند با بازی کانری، در دنیای فیلم‌های جیمز باند حضور نداشت. این دعوای حقوقی سال 2013 بالاخره رفع شد.

علی افتخاری