گروه سینما هنرآنلاین،  نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت یک شعار دارد : «هر عکس، آغاز یک روایت است». مهدی سروری دبیر اجرایی این بخش، خود عکاس و صاحب نام است. او برای دوست داران عکس و عکاسی، چهره‌ای آشنا و دبیر پایگاه عکس «چیلیک» است.

سروری سال‌هاست در زمینه عکاسی به عنوان داور و دبیر رویدادهای مختلف فعالیت کرده است. او در حوزه تالیف و گردآوری کتاب عکس هم، فعال بوده و تجربیاتی در زمینه مدیریت و حتی مدیریت روابط عمومی دارد. در کارنامه پربار این عکاس، نکته جالب دیگر کسب جوایز مختلف و افتخارهاست. حضور مهدی سروری امید به برگزاری بخش عکس «از قاب تا روایت» را بیشتر می‌کند.

حقیقت4

قرار است امسال یک نمایشگاه عکس در خانه جشنواره سینماحقیقت برگزار شود که آثار برگزیده این بخش، در آن نمایش داده شود. البته این عکس‌ها قرار نیست، عکس های فیلم یا یک رخداد باشند، طبق تعریف فراخوان و هیئت برگزار کننده این رویداد: هدف از این بخش، معرفی عکس به عنوان آغاز یک روایت در سینمای مستند است.

دبیر اجرایی این بخش، خبر داده که سه کارشناس زبده و نام آشنا در حوزه عکس و مستندسازی با او همراهند و به زودی نامشان اعلام می‌شود. با توجه به پایان مهلت دریافت اثر در این بخش، به نظر می‌رسد استقبال سینماگران و عکاسان، برای تیم برگزاری سینماحقیقت19، امیدوارکننده بوده است.

حقیقت1

جشنواره دور از چارسو

برای مستندسازان و بسیاری از نمایندگان رسانه پردیس سینمایی «چارسو» بهترین مکان برای برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» است. اما با تغییر در دکور و فضای باز این سینما، برگزاری جشنواره ها در آن، کلا از دست رفت. در حالی که چارسو چه در زمان میزبانی از جشنواره جهانی فیلم فجر و چه در زمان برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر، یکی از بهترین و مناسبت ترین سالن های سینما بود. برگزارکنندگان سینماحقیقت، هنوز خانه جشنواره را اعلام نکرده اند، با وجود انتقادها از ایران مال، احتمال برگزاری جشنواره در آن سوی تهران، تقریبا منتفی است مگر رخدادی غیرمنتظره، جشنواره را به ایران مال ببرد.

بخش ایران چه کیفیتی خواهد داشت؟

سینماحقیقت، اولین جشنواره‌ای بود که رسما اعلام کرد بخشی به عنوان ایران دارد و در این بخش، هم به «ایران» می پردازد هم مسائلی که حمله اسرائیل به ایران را پوشش می دهد. طبق شنیده‌ها فیلم های رسیده به بخش ایران و جنگ 12 روزه، متنوع و متکثرند و حضور فیلمسازان با نگاه ها و رویکردهای مختلف در این بخش جذاب است. به نظر می رسد بدون دیدن این آثار، احتمال توجه به فیلم هایی که مرکز در ماه های اخیر با موضوع جنگ 12 روزه تولید کرده، بیشتر است. حضور فیلمسازانی مانند فرهاد ورهرام، علی همراز، مهدی باقری، حدیث جان بزرگی یا سارا طالبیان با توجه به کیفیت آثار و نوع نگاهشان، این بخش را دیدنی می کند.

حقیقت2

بخش دانشجویی زیر سایه بخش های دیگر

تا امروز که هنوز بیش از یک ماه به برگزاری سینماحقیقت نوزدهم وقت باقی مانده، بخش دانشجویی زیر سایه بخش ملی، عکس و ایران باقی مانده است. ماهیت این بخش و نبود چهره های شاخص در میان جوانان علاقه مند به فیلمسازی باعث می شود تا زمان برگزاری جشنواره صبر کنیم. شاید زمان برگزاری جشنواره، داوران و استادان شاخص و چهره های محبوب آکادمیک به این بخش جان بدهند. «سینماحقیقت» به دلیل ماهیتش، قابلیت تبدیل شدن به یک کلاس آموزشی را دارد، کاش که این اتفاق در این دوره بیفتد.

انتهای پیام