گروه سینما هنرآنلاین، سعید رجبی فروتن مدیر فرهنگی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره عرضه آثار مستند در پلتفرم‌ها گفت: به تازگی تعداد قابل توجهی از مستندهای مرکز گسترش در یک پلتفرم نسبتا پرمخاطب حضور پیدا کرده و این اتفاق بسیار خوبی است. خوشحالم که دوستان، تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذاشتند، سکوهای مختلف به نمایش این آثار اختصاص داده شده است. این اتفاق به دیده شدن مستندها توسط طیف وسیع تری از مخاطبان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: تجربه جهانی می گوید تلویزیون مهم ترین بستر برای پخش و نمایش مستند است و سکوهای نمایشی در جلب و جذب هرچه بیشتر مخاطبان این گونه هنری کمک شایانی می کند. هرچند که قضاوت درباره اینکه این پلتفرم بتواند بیشتر از پلتفرم گذشته که به طور تخصصی به این گونه ها می‌پرداخته، عمل کند، زود است ولی براساس تجربه اگر این پلتفرم توانسته در زمینه انواع محصولات سرگرمی رقبای خود را پشت سر بگذارد، امیدوار هستم که در مستند هم بتواند مخاطبان بیشتری را جذب کند.

این مدیر فرهنگی درباره پیشنهاد خود برای نحوه ارائه بیان کرد: شاید اگر تمهیدی فراهم می شد تا علاقه مندان مجبور به خرید اشتراک نباشند و باتوجه به نیاز خود هزینه تماشای مستندی را بپردازند، شرایط متفاوت تر می شد و به این ترتیب می توانستند با هزینه کمتر فیلم موردعلاقه خود را تماشا کنند.

سعید رجبی فروتن در پایان درباره پیشنهادهای خود برای قدم های بعدی این اتفاق گفت: شاید می تواند یکی از ابتکارات این باشد که نمایش اول یا همان پریمیر بعضی از فیلم ها در این سکو باشد و کار خود را از این نقطه آغاز کنند. چنین تجربه ای را درباره تولیدات گونه های دیگر داشتیم که به دلیل ترافیک اکران و... در صف اکران آنلاین قرار گرفتند. اگر تهیه کنندگان و صاحبان آثار متقاعد بشوند که اولین نمایش خود را در این پلتفرم داشته باشند به فرهنگ دیده شدن مستند کمک خواهند کرد. مضاف بر این نکته نقش تبلیغات در بی‌خبر نماندن علاقه مندان هم بی تاثیر نیست.

انتهای پیام