به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی گروه سینمایی هنروتجربه؛ محمد طیب سرپرست گروه سینمایی هنروتجربه در جمع فیلمسازان استان اردبیل به بررسی مسائل فیلمسازان این استان پرداخت و با آنها درباره نحوه اکران آثارشان در گروه هنروتجربه گفتگو کرد.

محمد طیب در ابتدا ضمن خوشامدگویی، از استقبال فیلمسازان برای حضور در این نشست تشکر کرد و گفت: بسیار خوشحالم که در این جمع حاضر هستم و این نشست برگزار شد تا بتوانیم در کنار هم به مسائل حوزه فیلمسازی بپردازیم.

سرپرست گروه سینمایی هنروتجربه افزود: گروه سینمایی هنروتجربه مثل یک شرکت پخش فیلم است نه شرکت تولید فیلم. تمرکز اصلی گروه هنروتجربه ایجاد فرصت برای معرفی و نمایش استعدادهای نو در سینمای ایران است. در سال‌های گذشته تولید فیلم در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی هم انجام می‌شد اما در حال حاضر این مساله در قالب باشگاه فیلم اولی‌ها در بنیاد سینمایی فارابی پیگیری می‌شود.

طیب با تاکید بر اینکه بنا داریم در شهرهایی که سالن سینما در دسترس نیست از سالن‌های غیرسینمایی و مراکز فرهنگی برای نمایش فیلم‌ها استفاده کنیم گفت: سالن‌هایی مانند آمفی تئاتر، فرهنگسرا و... در استان‌ها را شناسایی می‌کنیم تا در صورت امکان وارد چرخه نمایش شوند و فیلم‌های گروه سینمایی هنروتجربه را برای مخاطبان نمایش دهند. 

وی با اشاره به اینکه نمایش فیلم‌های هنروتجربه در شهرستان‌ها فقط روزهای چهارشنبه است افزود: اگر فیلمی مورد استقبال قرار بگیرد قطعا تعداد روزهای نمایش آن را در شهرستان‌ها افزایش خواهیم داد. باتوجه به میانگین مخاطبان فیلم‌ در شهرستان‌‌ها، تصمیم گرفتیم فقط به صورت متمرکز در یک روز (چهارشنبه‌ها) این فیلم‌ها را نمایش بگذاریم.

وی به حمایت‌های گروه هنروتجربه اشاره کرد و افزود: قرار گرفتن مبلغ فروش حاصل از فیلم در اختیار فیلمساز، فعالیت‌های تبلیغاتی، برگزاری مراسم رونمایی و نشست نقد و بررسی، به نمایش گذاشتن فیلم برای منتقدان و هنرمندان و اصحاب رسانه، مصاحبه با عوامل فیلم، اکران آنلاین فیلم، نمایش فیلم در شهرهای مختلف به پیشنهاد کارگردان و... از جمله حمایت‌های این گروه است. وقتی فیلمسازی در کنار فیلمش بایستد میزان حمایت‌ها بیشتر می‌شود. اکران فیلم‌ها در سینماهای هنروتجربه بعد از اکران پیوسته، تمام نمی شود بلکه رویدادهایی در قالب هفته فیلم و نشست نقد و بررسی در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.

طیب در پاسخ به سوال یکی از فیلمسازان مبنی بر مقررات نحوه ارسال فیلم به هنروتجربه ادامه داد: آیین نامه و مقررات در سایت هنروتجربه موجود است. داشتن پروانه نمایش برای ثبت درخواست فیلمساز ضروری است.  

سرپرست گروه سینمایی هنروتجربه افزود: طبق جلسه‌ای که با امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل صورت گرفت بنا داریم در اردیبهشت‌ماه سال 1402 در قالب یک رویداد، تعدادی از فیلم‌های منتخب اکران شده در سال 1401 را با حضور کارگردانان آثار در استان اردبیل برای علاقمندان نمایش دهیم و همچنین نشست های نقد و بررسی و کارگاه های آموزشی را برای هنرمندان، هنرجویان و فیلمسازان اردبیل برگزار کنیم.

سرپرست گروه سینمایی هنروتجربه در پایان از تمام فیلمسازان استان اردبیل خواست تا خودشان را عضوی از خانواده هنروتجربه بدانند. 

در این نشست صمیمانه سعید نوریان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، میردولت موسوی رئیس انجمن سینمای جوان اردبیل، محمد طیب سرپرست گروه سینمایی هنروتجربه، محمود کاظمی مدیر پخش هنروتجربه، علی زادمهر مدیر روابط عمومی هنروتجربه، حمید اسکندری کارشناس معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و جمعی از فیلمسازان حضور داشتند.