به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه سینما، کمال بن وناس بعد از برگزارشدن کارگاه «روش‌ها و تکنیک‌های فیلمنامه اقتباسی» در سالن فردوس موزه سینما که در بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر صورت گرفت از تالارهای موزه سینما بازدید کرد و گفت: از اینکه به ایران آمدم خوشحال و بسیار شگفت زده شدم و با دیدن موزه سینما درواقع بهترین بازدید تاریخی‌ام را در ایران به ثبت رساندم.

وی ادامه داد: فرهنگ ایرانی نشان دهنده اصالتی است که همیشه در همه جای جهان از آن یاد می‌شود. اتفاق بسیار خوبی است که جوایز و آثار سینمایی در چنین باغ زیبای ایرانی نگهداری می‌شود و جالب است که دیدن آن تنها به جوایز و آثار بسنده نمی‌شوند بلکه نشان دهنده پیشرفت فنی سینمای ایران و جایگاهی است که برای هنرمندان سرزمینی است که تمدنی دیرینه دارد، قائل شده اند.

کمال بن وناس با بیان اینکه خوب است تا همه کشورهای جهان موزه سینما داشته باشند، بیان داشت: قطعا وقتی به تونس برگردم درباره سفر جذابم به ایران و مخصوصا حس خوبی که از دیدن این بنای تاریخی پیدا کردم خواهم نوشت و آنها را به یادگار نگه خواهم داشت.

وی با بیان اینکه از دیدن گنجینه زنده یاد عباس کیارستمی در موزه سینما شگفت زده شده است، گفت: عباس کیارستمی از نوادر سینما بود و برای من نه تنها یک کارگردان حرفه‌ای بلکه یک شخصیت مهم تاثیرگذار در سطح جهان، سینمای تونس و همه طرفداران سینما است. از اینکه در یک مرکز سینمایی جوایز و یادگاری‌های این هنرمند نگهداری می‌شود بسیار خوشحال شدم و از دیدن جوایز او لذت بردم این بازدید درواقع خاطرات سینمای کیارستمی را در من زنده کرد.

کمال بن وناس خاطرنشان کرد: عباس کیارستمی دیگر در جمع ما سینماگران نیست اما می‌توانیم در کنار آثار و جوایز ارزشمند او بایستیم و به او ادای احترام کنیم. از اینکه فرصتی فراهم شد تا با دیدن آثار استاد کیارستمی خاطراتش در ذهنم زنده شود، تشکر می‌کنم.

وی در پایان بیان داشت: برای گسترش همکاری‌های بیشتر بین ایران و تونس خوب است تا مراودات فرهنگی بیشتری صورت گیرد و بتوانیم به صورت مشترک هفته فیلم در ایران و تونس برگزار کنیم و به سینماگران سرشناس بپردازیم.