به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سرمقاله این شماره از نشریه جشنواره را «محمود گبرلو» منتقد و روزنامه نگار با عنوان«ببینیم و قضاوت کنیم» به نگارش درآورده است.

در این شماره پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منتشر شده است. همچنین گزارش مفصل و کامل اولین نشست خبری مجتبی امینی دبیر جشنواره با اهالی رسانه و پرسش و پاسخ‌های مطرح شده در این جلسه در این شماره به رشته تحریر درآمده است.

امروز دو فیلم «استاد» به کارگردانی سیدعماد حسینی۱ و «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد در سینمای رسانه به نمایش درمی‌آید. نشریه فجر۴۱ به همین بهانه گفتوگویی با سیدعماد حسینی کارگردان «استاد» وابراهیم اصغری تهیه کننده «شماره ۱۰» داشته است. گزارش پرکارهای این دوره از جشنواره نیز در این شماره منتشر شده است.علاوه بر این، در این شماره گزارشی از آثار کارگردان‌های فیلم اولی و دومی به همراه پُرکارترین‌های جشنواره فجر ۴۱ را نیز می‌توانید بخوانید.

همچنین به بهانه مراسم رونمایی از پوستر بخش بین الملل فجر ۴۱ گفت‌گویی با حامد مغروری طراح این پوستر به چاپ رسیده است.

در بخش یادداشت خبرنگاران، هنرمندان و منتقدان نوشته‌هایی از انسیه شاه حسینی و احسان ناظم‌بکایی درج شده است. همچنین یک اینفوگرافی از پرتکرارترین ژانرهای آثار بخش سودای سیمرغ نیز در این شماره از نشریه فجر ۴۱ به تصویر کشیده شده است.

همچنین در بخش مرور مطبوعات و رسانه‌های مجازی به بازتاب اخبار مربوط به جشنواره چهل و یکم در سایر رسانه‌ها پرداخته شده است.

در بخش نوستالژی فجر حواشی و اخبار متفاوت دوره‌های هفتم تا نهم جشنواره و خاطره‌بازی مریم بحرالعلومی از روزهای برگزاری جشنواره در سال‌ها دور مرور شده است.

صفحات دوزبانه انگلیسی و عربی، بخش استان‌ها، اخبار و گزارش تصویری از دیگر مطالب این شماره از نشریه رسمی جشنواره فیلم فجر است.

«محمد تاجیک» سردبیر و «نفیسه توکلی» دبیر تحریریه نشریه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هستند.

«فجر۴۱» در کانال و سایت جشنواره منتشر شده و از این شماره در ایام برگزاری جشنواره به صورت روزانه – مجازی/چاپی منتشر می‌شود.