به گزارش هنرآنلاین، شبکه رادیویی تهران با استقرار گزارشگران در کاخ جشنواره فیلم فجر پوشش رسانه ای از این جشنواره را بر عهده دارد.

برنامه «تهران من» از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران در دو بخش به پوشش گسترده چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر می پردازد. گزارشگران شبکه غزاله نهانی و الهه مستوفی با استقرار در کاخ جشنواره واقع در پردیس سینمایی پارک ملت این رویداد فرهنگی کشور را پوشش می دهند.

برنامه «تهران من» ساعت ۱۸ از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز روی آنتن می رود، در این برنامه علاوه بر اطلاع‌رسانی از اخبار و رویدادهای جشنواره فیلم فجر، با مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره گفتگو می شود.

مصاحبه با کارگردانان و فیلم‌سازان، بازیگران و منتقدان حاضر در جشنواره، از دیگر رویکردهای برنامه تهران من از رادیو تهران که درباره کم و کیف برگزاری آن و همچنین حواشی و تحلیل و بررسی فیلم های راه یافته به این دوره از جشنواره گفت‌وگو می‌شود.

علاوه بر اینها؛ برنامه های«سعادت آباد» و «شهر آفتاب» از دیگر برنامه هایی است که به طور متناوب در طول برگزاری جشنواره آخرین اخبار و رویدادها پیرامون جشنواره فیلم فجر را به سمع و نظر مخاطبان می رساند.

رادیو جوان «کافه رادیو» و «اینجا سینماست» را به پردیس سینمایی ملت می‌برد

شبکه رادیویی جوان از امروز ۱۲ بهمن ماه تا ۲۲ بهمن «کافه رادیو» را به پردیس سینمایی ملت می‌برد تا چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به گوش مخاطبان برساند.

از عوامل برنامه می‌توان به مهدی شاه‌رضایی و سیروس رجبی تهیه‌کننده، علیرضا کنگرلو گوینده، مینو خانی کارشناس فیلم، زهره عبدالرحیم گزارشگر، هماهنگی فرزاد محمدی‌راد و ... اشاره کرد. این برنامه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ از رادیو جوان پخش می‌شود.

ویژه برنامه «اینجا سینماست» از امروز ۱۲ بهمن ماه تا ۲۲ بهمن به تهیه‌کنندگی سمانه شهبندی از ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه با تمرکز بر اکران‌های مردمی روی آنتن شبکه می‌رود. همه گزارشگران این ویژه برنامه هم نوجوانان شبکه هستند.

رادیو اقتصاد با «صنعت سینما» روی آنتن می رود

رادیو اقتصاد به دلیل ماهیت اقتصادی که دارد با ویژه برنامه «صنعت سینما» از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به بخش جشنواره فیلم چهل و یکمین جشنواره فجر می‌پردازد که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن روی آنتن شبکه می‌رود.

این ویژه برنامه با تمرکز بر حوزه فیلم فجر با عوامل فیلم صحبت می‌کند که هنوز مجریان این برنامه مشخص نشده است.

رادیو ایران با سه برنامه جشنواره فیلم فجر را انعکاس می دهد

رادیو ایران هم برنامه های«ایران امروز»، «باغ هنر» و «حوض نقره» شبکه را برای انعکاس جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته است.

برنامه «ایران امروز» دوشنبه‌ها به تهیه‌کنندگی وحید بیات و اجرای شهاب شهرزاد ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود. در این ایام این برنامه با حضور مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، محمود گبرلو، منتقد و کارشناس سینما و امیرحسین شریفی، متخصص حوزه فیلم و سینما پیرامون چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفتگو می کند.

«باغ هنر» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ به تهیه‌کنندگی وحید بیات، عبدالله علایی و گویندگی شهاب شهرزاد به گوش شنوندگان می‌رسد. برنامه «حوض نقره» هم جمعه‌ها ساعت ۱۸:۰۰ به تهیه‌کنندگی زینب برومند و با اجرای حمیدرضا رضایی پخش خواهد شد.

رادیو صبا با «هدهد صبا» به سراغ جشنواره فجر می‌رود

رادیو صبا با برنامه «هدهد صبا» و اخبار مربوط به تمامی بخش‌های جشنواره فجر را منعکس می‌کند. تهیه‌کننده برنامه رضا عزتی است، به‌طور کلی رادیو صبا با برنامه‌های توان هفت و هدهد صبا موضوعات فرهنگی کشور را در شبکه منعکس می‌کند.

رادیو گفت‌وگو به دنبال «سودای سیمرغ» است

رادیو گفت‌وگو برای پوشش چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر ویژه برنامه‌های «سودای سیمرغ» به تهیه‌کنندگی طالبی و «شب چراغ» را به تهیه‌کنندگی دهنوی را در نظر گرفته است. «سودای سیمرغ» از ساعت ۲۱ تا ۲۲ شب و «شب چراغ» از ساعت ۲۲ تا ۲۴:۰۰ بامداد همه روزه از ۱۲ تا ۲۲ بهمن روی آنتن شبکه می‌رود.

رادیو فرهنگ با «برداشت ۴۱» به استقبال فیلم فجر می رود

ویژه برنامه «برداشت ۴۱» امروز ۱۲ بهمن، ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ از پردیس سینمایی ملت روی آنتن خواهد رفت. «برداشت ۴۱» به تهیه‌کنندگی غیور بستان‌آباد و گویندگی اسلام‌زاده و خانم خواجه نصیر است. علت انتخاب این دو مجری به این دلیل است که در حوزه تئاتر و سینما تخصص دارند.

«استودیو هشت» در کاخ جشنواره

«استودیو هشت» به تهیه‌کنندگی محمد بخشایش از محل برگزاری کاخ جشنواره روی آنتن می‌رود و به انعکاس اخبار جشنواره، حواشی و و گف وتگو با شرکت‌کنندگان و هنرمندان خواهد پرداخت. برنامه «هفت» هم با اجرا و سردبیری بهروز افخمی به صورت رادیو - تلویزیونی همزمان با شبکه نمایش سیما روی آنتن رادیو نمایش هم خواهد رفت.

شبکه‌های رادیویی معارف، سلامت، قرآن، آوا و پیام برنامه‌ای برای پوشش جشنواره فجر ندارند.