گروه سینمایی هنرآنلاین: «خونه مامان شکوه» روایتی تکان‌دهنده از شیوع اعتیاد در زنان است، اما مسئله به همین جا ختم نمی‌شود. فیلم مهدی بخشی‌مقدم گزارش نیست، مستندی است پر از جزئیات درباره زنان و دخترانی که درگیر اعتیادند و به اجبار در کمپ زندگی می‌کنند. وجه اشتراک این زنان تنهایی است و با اینکه از خانواده‌ها و جایگاه‌های مختلف هستند، با نخ نامرئی اعتیاد به هم گره خورده‌اند.

نکته جذاب در «خونه مامان شکوه» نزدیک شدن فیلمساز به شخصیت‌هاست. نماهایی از دست‌های خالی و لرزان، دیدارهای کوتاه و شادی لرزان آزادی دختران جوان (ترخیص غزل)، تصاویری از چشم‌های ترسیده شخصیت‌ها و... به معتادان بعد داده است. «خونه مامان شکوه» مستندی است تکان‌دهنده که برخلاف اغلب مستندهای سال‌های اخیر وسوسه نزدیک شدن به سینمای داستانی و روایتگری یا استفاده از مصاحبه ندارد.

بخشی‌مقدم با مهارت به ثبت سندی شرایط می‌پردازد و حتی از داوری و موضع‌گیری پرهیز می‌کند. «خونه مامان شکوه» با توجه به غنای تصویری و موضوع جذابش می‌تواند بخت اول دریافت سیمرغ بلورین چهلمین جشنواره فیلم فجر باشد. مستندی که در اکران‌های عمومی قطعا جذاب و پرتماشاگر خواهد بود.

«خونه مامان شکوه» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و تهیه‌کننده آن مهدی شامحمدی است. فیلم یکی از مهم‌ترین مستندهای شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بود و جایزه بهترین صداگذاری این دوره و جایزه ویژه هیات داوران را به دست آورد.