به گزارش هنرآنلاین، در چهارمین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» کارگاه آنلاین «مواجهه با موضوعات ذهنی؛ هنر» توسط نستیا کورکیا برگزار می‌شود. همچنین با تغییر جدول اکران و به بهانه برگزاری کارگاه این فیلم ساز، فیلم «ges-2» کورکیا از ساعت 18 تا 20 در سالن 10 پردیس سینمایی ملت به نمایش در می‌آید و اکران فیلم «lynch-oz» به پنجشنبه ساعت 18 تا 20 در سالن 4 منتقل شد. لینک حضور در کارگاه آنلاین نستیا کورکیا پیش از آغاز نمایش «ges-2» برای متقاضیان حضور در این کارگاه ارسال می‌شود.

نستیا کورکیا فیلم ساز اهل بلژیک و اصالتا روسی است. او پس از فارغ‌التحصیلی در رشته فیلولوژی از دانشگاه دولتی مسکو، کارگردانی را در مدرسه سینمای جدید مسکو نزد باکور باکورادزه آموخت. فیلم مستند بلند او به نام «GES-2» در هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز در سال 2021 به نمایش درآمد و آثار قبلی او در جشنواره‌های ,DOK Leipzig True/False، Sheffield DocFest  و موزه متروپولیتن، نیویورک و... به نمایش درآمده است. این فیلمساز اکنون درحال ساختن اولین فیلم داستانی خود است.

شانزدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» از 20 تا 25 آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.