به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کمیته معرفی نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار از بین پنج نامزد نهایی، «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۳ انتخاب کرد. پرویز شیخ‌طادی، سخنگو و عضو کمیته معرفی فیلم ایرانی به اسکار گفت: ما در پی جلسات متعدد و بررسی ۵۷ فیلم در مرحله اول، ۱۷ فیلم را برای بازبینی برگزیدیم و پس از بررسی‌های دوباره پنج نامزد معرفی کردیم.

به گفته شیخ طادی، «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌فر، «پسر دلفینی» ساخته محمد خیراندیش، «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی، «تفریق» ساخته مانی حقیقی و «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی پنج فیلم نهایی بودند که در فهرست نامزدهای معرفی به آکادمی اسکار ۲۰۲۳ قرار گرفتند.

سخنگو و عضو کمیته معرفی فیلم ایرانی به اسکار ۲۰۲۳ تاکید کرد: اعضای کمیته انتخاب ضمن احترام و ارج نهادن به آثار راهیافته، پس از بررسی شرایط و استانداردهای لازم برای معرفی فیلم به اسکار، به اتفاق آرا فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده نهایی سینمای ایران برای آکادمی اسکار ۲۰۲۳ انتخاب کردند.

مریلا زارعی، محمد داوودی، رسول صدرعاملی، مهدی سجاده‌چی، سیدمحمد حسینی، حامد شکیبانیا، محمدحسین حقیقی و پرویز شیخ‌طادی اعضای کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار ۲۰۲۳ هستند.

«جنگ جهانی سوم» در مراسم پایانی هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد بخش افق‌ها را برای هومن سیدی و محسن تنابنده به ارمغان آورد.