گروه سینمایی هنرآنلاین: «تارا» با نام سابقِ «لحظه‌ای و دیگر هیچ»، اولین فیلم بلند کاوه قهرمان است که از اکران آن در گروه سینمایی هنر و تجربه کمتر از یک هفته می‌گذرد. این فیلم با در اختیار داشتنِ ۱۹ سالن تاکنون در ۷۶ نوبت به نمایش درآمده و به فروشی به نسبت مناسب دست یافته است.

کاوه قهرمان در گفتگو با هنرآنلاین درباره فرایند تولید و سرمایه تولید «تارا» می‌گوید: این فیلم با سرمایه شخصی و کمک آقای سینا شعربافی، تهیه‌کننده اجرایی و سرمایه‌گذار فیلم به‌صورت مستقل ساخته شده است؛ ما تمام آنچه می‌توانستیم برای ساختن فیلم هزینه کردیم و تقریباً سرمایه‌ای باقی نماند تا برای اکرانِ فیلم تبلیغ کنیم. با این‌که فیلم این توان را داشت که به اکرانِ عمومی با سینماهای بیشتر برسد اما در آن صورت به بودجه خیلی بیشتر برای تبلیغات نیاز بود. فیلمی که در اکرانِ عمومی تبلیغ نداشته باشد، شکست‌ خورده و تبلیغ اقتضای بازار پخش است. ما از فرصتی که سینمای هنر و تجربه در اختیارمان قرار داد، استفاده کردیم و به‌ هر ترتیب توانستیم در این ترافیک اکران و سختی‌هایی که وجود دارد، «تارا» را برای تماشاگران به نمایش بگذاریم.

نویسنده و کارگردانِ فیلم «تارا» با نگاه به تعداد سالن‌هایی که در اختیار این فیلم بوده و میزان فروشِ در هفته‌ نخست اکران چنین توضیح می‌‎‌دهد: اکران «تارا» از چهارشنبه دوم شهریور شروع شده و سالن‌های محدودی داریم. البته از پیش به این محدودیت آگاه بودیم. ما پنج سالنِ اصلی در نوبت‌های ۱۶ تا ۱۸ و ۱۸ تا ۲۰ در پردیس‌های سینمایی داریم و با توجه به شرایط سینماها، هر چه نوبت نمایش کمتر باشد، بخت دیده شدن کاهش می‌یابد. با این اوصاف، در روزهای نخستِ اکران و با توجه به تعطیلات آخر هفته و استقبالِ بیشترِ تماشاگران، به نسبتِ ظرفیت، استقبالِ خوبی از فیلم شد.

قهرمان علت کم بودنِ نوبت‌های نمایش فیلمش را این‌گونه تعبیر می‌کند: این نخستین دوره‌ای‌ است که فیلم‌های بخش هنر و تجربه به شکل جدید به اکران می‌رسند. نمایش «تارا» در بخش هنر و تجربه است و طبیعتاً کم بودن سانس‌ و سالن‌ دور از ذهن نبود اما «تارا» از آن دسته از فیلم‌هایی‌ است که فارغ از خوب یا بد بودن، باید روی پرده دیده شود.

او دربارۀ روند ساخت، موضوع و داستانِ فیلم نیز این‌طور شرح می‌دهد: «تارا» روایتی غیر خطی از یک موضوعِ عاشقانه‌ است. ما در این فیلم قصۀ رابطۀ عاطفی یک زوج را در مقاطع مختلف زندگی می‌بینیم؛ موضوعی که تقریباً هر فرد با هر قشر و طبقه‌ای در برهه‌ای از زمان با آن سر و کار دارد. «تارا» با پرداختن به روابط انسانی و بینِ فردی، شیوه‌ای غیرخطی‌ و نامتعارف‌تر از رویکرد متداول به شکلِ قصه‌گوییِ کلاسیک را پیش گرفته و می‌کوشد علاوه بر این‌که قصه‌ای آشنا را در این زمینه تعریف می‌کند، بر روایت سینمایی و پرداخت سینماتیک هم نیم‌نگاهی داشته باشد.

قهرمان در پایان نسبت به موفقیت این فیلم و سینمای هنر و تجربه ابراز امیدواری می‌کند و می‌گوید: امیدوارم مخاطبان با وجود ظرفیت محدود، این فیلم را در سینما ببینند و اگر دوست داشتند برایش تبلیغ کنند. باید هوای سینمای هنری و خاص و مستقل را داشت تا این فرم از سینما هم، هر چند محدود بتواند در کنارِ سینمای گیشه‌دارِ ثروتمند، نفس بکشد و زیستِ مستقل خود را داشته باشد.

815bb26e-50d4-4f1a-b1e9-197788bc7231

رعنا آزادی‌ور، مهدی پاکدل،‌ سروش صحت،‌ نازنین فراهانی،‌ مجید نوروزی،‌ معصومه بیگی،‌ مهدی بزرگ‌زاده،‌ سعیده آجرلی، مهلا عرب و محمد صفوی بازیگرانی هستند که در این فیلم به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. سیدغلامرضا موسوی در مقام تهیه‌کننده و کاوه قهرمان در جایگاه نویسنده و کارگردان در تولید «تارا» همکاری کرده‌اند که محصول ۱۳۹۹ است و در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته است.