گروه سینمایی هنرآنلاین: کمدی سیاه و ترسناک «برفک» نخستین فیلم از تازه‌ترین قرارداد بامبک با شرکت نتفلیکس است که ژانویه ۲۰۲۱ بسته شد. فیلمساز ۵۲ ساله آمریکایی آخرین بار در ۲۰۱۹ با فیلم برنده اسکار «داستان ازدواج» در جشنواره ونیز حضور داشت و پس از سه سال بار دیگر به لیدو بازمی‌گردد. هر دو ساخته اخیر بامبک محصول نتفلیکس است.

«برفک» اقتباسی است از رمانی به همین نام که دان دلیلو سال ۱۹۸۵ نوشت و منتشر کرد. فیلم داستان یک خانواده آمریکایی امروزی را روایت می‌کند که باید با چالش‌های روزانه درگیر شود و همزمان درگیر رازهای جهانی عشق و مرگ و خوشبختی احتمالی باشد. دان چیدل، رافی کسیدی، آندره بنجامین،‌ الساندرو نیولا و... در یازدهمین ساخته بامبک بازی کرده‌اند. این نخستین فیلم اوست که بر اساس داستانی از خودش ساخته نشده است.

«داستان ازدواج» تابستان ۲۰۱۹ در بخش مسابقه رسمی جشنواره ونیز رونمایی شد و در فصل جوایز سینمایی توانست نامزد دریافت شش جایزه اسکار و شش جایزه بفتا شود. سهم فیلم از این نامزدی‌ها، دو جایزه بود که لورا درن برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن گرفت.

فهرست کامل فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه رسمی هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز امروز در این شهر زیبای شمال شرقی ایتالیا اعلام می‌شود. لیلا حاتمی از ایران یکی از داوران بخش مسابقه جشنواره ونیز امسال است.