به گزارش هنرآنلاین، جوایز این دوره از جشنواره مشخص شد، همچنین دو جایزه با عنوان «تهران بزرگ» و «جایزه ویژه جشنواره» در نظر گفته شده است. جوایز بخش فیلم‌های بلند داستانی و سینمایی به شرح زیر است:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین دستاورد فنی یا هنری، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم برای تهیه‌کننده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری.

جوایز بخش سریال‌های تلویزیونی و نمایش‌خانگی عبارتند از: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم برای تهیه‌کننده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری.

جوایز فیلم‌های داستانی و پویانمایی کوتاه و نیمه‌بلند نیز شامل موارد زیر است: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین دستاورد فنی یا هنری، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی فیلم داستانی کوتاه یا نیمه‌بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی پویانمایی

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم برای تهیه‌کننده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری.

جوایز فیلم‌های مستند عبارتند از: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین تحقیق و پژوهش مستند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین دستاورد فنی یا هنری، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی مستند کوتاه  یا نیمه‌بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی مستند بلند، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم برای تهیه‌کننده، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با محوریت تهران‌شناسی و تهران‌نگاری.

جایزه بزرگ تهران شامل تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهترین فیلم با نگاه خاص به موضوع شعار این دوره از جشنواره «کلان‌شهر تهران؛ الگوی جهان اسلام» است.

جایزه ویژه جشنواره، تحت عنوان ایثار و شهادت به یکی از آثار به منظور پاسداشت و گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و دانشمند هسته‌ای کشور، شهید محسن فخری‌زاده و همچنین کادر درمان و علوم پزشکی به عنوان مدافعان سلامت خواهد بود.

جایزه مسابقه سینمای بین‌الملل در دو بخش «مسابقه بین‌الملل» و «ویژه» شامل این موارد است: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی داستانی کوتاه و نیمه‌بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی مستند کوتاه و نیمه‌بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی پویانمایی کوتاه و نیمه‌بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی فیلم داستانی بلند، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین کارگردانی فیلم بلند  مستند، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین اثر با موضوع شهر و یا مدیریت شهری.

جوایز بخش محله در دو بخش مسابقه و ویژه شهر تهران عبارتند از: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عنوان رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه نقدی به عنوان رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به عنوان رتبه سوم.

جایزه مسابقه تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران نیز شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین عکس دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین پوستر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین آنونس و تیزر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین پوستر فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند و مستند است.

جوایز بخش آفرینش‌های شهری عبارتند از: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین گرافیک محیطی و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین المان شهری، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین عکس و پوستر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین نقاشی محیطی، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین تیزر شهری.

طبق فراخوان هشتمین جشنواره فیلم شهر، هیچکدام از جوایز به طور هم ارزش به دو فیلم تعلق نخواهند گرفت.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی 27 تا 31 تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.