گروه سینمایی هنرآنلاین: دولتمردان و مدیران فرهنگی و هنری بارها در سخنان خود تاکید کرده‌اند اعتماد و اطمینان به جوانان در مسئولیت‌ها، ضامن پیشرفت جامعه است. شاید بتوان گفت این اتفاق کم و بیش در عرصه هنر رخ داده و با وجود موانع بسیار، جوانان زیادی توانسته‌اند خود را در این عرصه آزمایش کنند و به آنچه مد نظرشان است، نزدیک شوند.

در حقیقت ایجاد فرصت برای کارگردانان جوان که گاه تصمیم‌های مدیریتی چندان با آن‌ها مهربان نیست و قرار گرفتن پشت دوربین آثار هنری به ویژه سریال‌های تلویزیونی که به دلیل دسترسی راحت‌تر مخاطبان بیشتری دارد، بدون شک می‌توان اتفاقی مثبت ارزیابی کرد. زیرا آن‌ها با داشتن نگاه نو به موضوعات روز جامعه می‌توانند خونی تازه به آثار هنری تزریق و نگاه‌ها را به سمت نیروی تازه‌نفس جذب کنند.

مدتی‌ است در عرصه هنر شاهد حضور هنرمندانی هستیم که با انرژی زیاد و انگیز‌ه‌های بلندپروازانه تلاش دارند برای خود در هنر ایران به اصطلاح جا باز کنند. گواه این موضوع راهیابی آثار فیلمسازان جوان به جشنواره‌های هنری ایران و بین‌المللی‌ است که در موارد متعدد با شگفتی‌هایی همراه است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که نسل فیلمسازان جوان علاوه بر تلاش برای بیان روایت تازه، به دنبال خلق فرم‌های جدید و خلاقانه در سبک روایت، فیلمسازی و قصه‌گویی هستند. 

اعتماد به جوانان علاوه بر آنکه باید در سینما اتفاق بیفتد در رسانه ملی نیز باید دنبال شود. چراکه بسیاری از هنرمندان و کسانی که امروز ستاره سینمای ایران محسوب می‌شوند، آغاز فعالیت‌شان با تلویزیون بوده و این میدان برای شکوفایی به آن‌ها داده شده است. همچنین انگیزه کارگردانان جوان آنقدر زیاد است که با وجود کمبود بودجه، تلاش می‌کنند اثر خود را به‌گونه‌ای بسازند که کمتر از آثار بزرگان که در شبکه‌های مهم دیگر پخش می‌شود، نباشد. در واقع به دنبال این هستند که کارشان به قدری خوب باشد تا از شبکه‌های پُرمخاطب پخش شود. 

در این راستا و برای حمایت از فیلمسازانی که به دنبال ورود به عرصه ساخت آثار بلند یعنی سریال و سینمایی هستند، باشگاه فیلم سوره دست به تولید سریال اپیزودیک «تازه‌وارد» زده است که چهارم مرداد ۱۴۰۰ خبر آن رسانه‌ای شد. این اثر پس از گذشت سه ماه پیش‌تولید، آبان‌ماه جلوی دوربین رفت و مدتی پیش تصویربرداری آن به پایان رسید.

سریال «تازه‌وارد» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد محصول خانه تولیدات جوان است و به هشت کارگردان تازه‌نفس و جوان از جمله حسن حبیب‌زاده، رضا محبی، میلاد محمدی، سجاد معارفی، رضا کشاورز، احمد حیدریان، محسن امانی و محمدجواد صالحی که پیش از این تجربه ساخت آثار کوتاه را داشته‌اند، میدان داده است تا خود را در ساخت اثری بلند محک بزنند و تجربه کسب کنند.

اگر بخواهیم در ادامه نگاهی کوتاه به کارنامه کاری رضا کشاورز یکی از کارگردانان «تازه‌وارد» و سازنده اپیزود «امیرعلی» را بر عهده داشته داشته باشیم، باید بگوییم وی مسیر حرفه‌ای فیلمسازی را از سال ۹۴ آغاز کرده و از سال ۹۸ با باشگاه فیلم سوره همکاری داشته است.

۲ فیلم کوتاه «تریبون» و «ناهارترین»، ۲ نماهنگ «پرواز» و «تکیه‌گاه» و تیزرهای «تعمیر»، «ترسناک نیست»، «مدادرنگی»، «هیئت همراه»، «انتخاب» و «میزبان» از جمله آثاری‌ست که ساخت آن‌ها برعهده رضا کشاورز بوده است. این فیلمساز همچنین برای فیلم داستانی «آخرشه» برنده فانوس طلایی بهترین فیلم داستانی جشنواره عمار شده است. 

اما «امیرعلی» عنوان یکی از اپیزودهای «تازه وارد» به کارگردانی رضا کشاورز است که به مدت ۹ روز در هشت لوکیشن تصویربرداری شده است. در خلاصه داستان این اپیزود آمده است: امیرعلی برای اولین بار به مدرسه دخترانه‌ای که مادرش در آن معلم است، می‌رود. پس از خروج از مدرسه، امیرعلی تحت تاثیر اتفاقات و تعاملات با دانش‌آموزان گم می‌شود.

مهدیه نساج، حسین شهبازی و سالار کریم‌خانی بازیگران «امیرعلی» هستند. «تازه وارد» که اثری پُرلوکیشن است، مضمونی خانوادگی دارد و در هر کدام از اپیزودهای این سریال سعی شده است به معضلات خانواده‌هایی که به فکر بچه‌دار شدن هستند، پرداخته شود. این سریال اپیزودیک این روزها مراحل پس‌تولید از جمله تدوین، صداگذاری، ساخت موسیقی و اصلاح رنگ را پشت سر می‌گذارد تا به زودی آماده پخش شود.

سریال تازه وارد