به گزارش هنرآنلاین، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی دیروز از تلاش برای حل مشکل بخشی از سینماگران خبر داد. سینماگرانی که درگیر موضوع دریافت پروانه نمایش هستند و با توجه به استقرار دولت جدید و تغییر شوراهای نمایش و ... نگرانی این موضوع را دارند که نمایش فیلمشان با مشکل همراه شود. خزاعی که خود سابقه تهیه‌کنندگی دارد و از دل سینما آمده و با مختصات نمایش فیلم‌ها آشناست، با این اقدام عملا گامی در جهت حل مشکلات سینماگران برداشته است.

 فراخوان سازمان سینمایی برای دعوت از صاحبان آثار، امیدی تازه در سینماگران ایجاد می کند؛ سینماگرانی که در ماههای اخیر احساس این را داشته اند که ممیزی و محدودیت‌ها در حوزه تولید و نمایش بیش از گذشته شده است. این در حالی است که حضور محمد خزاعی به عنوان مدیری از بدنه سینمای ایران، این انتظار را به وجود آورده بود که ممیزی‌ها کمتر و رونق، تولید بگیرد. سینمای ایران این روزها وضعیت مطلوبی ندارد، مشکلات اقتصادی قطعا بنیه سینما در بخش تولید را ضعیف می کند و این در حالی است که بسیاری از چهره‌های شاخص سینما مشغول سریال سازی در شبکه نمایش خانگی هستند و بعید به نظر می رسد در سال پیش رو فیلم شاخص، پرفروش و جذابی برای اکران وجود داشته باشد. تعداد آثار جذاب برای مخاطب آنقدر اندک است که بعید به نظر می رسد در هر فصل، پنج فیلم پرفروش وجود داشته باشد. با این اوصاف حذف فیلم‌هایی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر نبوده‌اند و احتمالا جذابیت هایی دارند، ضربه ای به سینماداری و فروش فیلم‌هاست.

نقل قول دیروز خزاعی می‌تواند موجی از فیلم‌های جذاب را که هنوز مجوز قانونی برای نمایش ندارند به چرخه اکران اضافه کند. سینمای ایران این روزها با توجه به شکست اکران نوروز و شروع کم‌رمق اکران عید فطر نیازمند راهکارهای جدی برای جذب مخاطب است. تسهیل امور نمایش، تولید فیلم و جلب توجه برای جذب مخاطب، اعتمادسازی در بدنه سینما و همراهی سینماگران با سازمان سینمایی در صورتی محقق می‌شود که غبار ناامیدی از فضای سینما دور شود. متاسفانه تا امروز با وجود راهکارهایی برای بهتر شدن وضعیت تولید و نمایش، این اتفاق رخ نداده و امید که همراهی سینماگران با خزاعی در این طرح و صدور مجوز فیلم‌هایی که پروانه نمایش ندارند، بخشی از این مشکلات را حل کند.