گروه سینمایی هنرآنلاین: باقری در این باره گفت: دو فیلمی که از مدت‌ها قبل کار روی آن را شروع کردم، تقریبا امسال به اتمام می‌رسد. «لاله‌زار هزارچهره» عنوان یکی از این آثار است که در آن سعی کردیم از نگاهی تازه‌ به خیابان لاله‌زار بپردازیم. در واقع ما در این اثر به جای پرداختن به گذشته این خیابان تاریخی، به آینده آن پرداختیم.

وی افزود: همانطور که می‌دانید خیابان لاله‌زار وضعیت مشخصی از گذشته و حال دارد اما هیچ برنامه‌ریزی برای آینده آن در بستر شهری نشده است. فیلم درباره این است که ببینیم چه کاری می‌توان برای یک مکان شهری تاریخی در آینده انجام داد. در واقع این اثر، یک مستند شهری است که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

این مستندساز در ادامه گفت: فیلم دیگری که امسال روی آن کار کردم، تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و درباره یک باستان‌شناس است. اشمیت تخت جمشید و تخت حصار دامغان را اکتشاف کرده و در حوزه باستان‌شناسی چهره مطرحی به شمار می‌آید. شکر خدا این مستند نیز مراحل مختلف کار را سپری کرده و اکنون در اواسط مرحله تدوین است.

باقری با بیان اینکه از دو سال پیش برای تولید این آثار برنامه‌ریزی شده اما شیوع کرونا باعث طولانی شدن روند تولید آنها شده درباره شرایط اکران آنها توضیح داد: با توجه به اینکه مستند اشمیت تولید مرکز گسترش است، در جشنواره سینماحقیقت سال آینده رونمایی می‌شود. برای فیلم «لاله‌زار هزارچهره» هم علاقمندم آن را در جشنواره شهر سال آینده رونمایی کنیم. البته این موضوع بستگی دارد جشنواره برگزار شود یا خیر. در صورت برگزاری با توجه به موضوع این مستند، فکر می‌کنم جشنواره شهر به عنوان اولین رویدادی که مستند در آن اکران شود، جای مطلوبی است.