گروه سینمایی هنرآنلاین: مجید برزگر با تهیه‌کنندگی فیلم «بیرو» در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او که بیشتر با تولید فیلم‌های تجربی و خاص شناخته می‌شود، درباره فیلم «بیرو» چند نکته را بیان کرد و درباره چگونگی تولید این پروژه گفت: واقعیت این است که «بیرو» فیلمی متفاوت در کارنامه من به شمار می‌آید. چراکه اگر خودم بودم، شاید هیچوقت تصمیم نمی‌گرفتم یک فیلم ورزشی بسازم. در واقع در شرایطی که سخت فیلم می‌سازیم، وقتی امکان فیلمسازی پیدا می‌کنیم، شاید اولویت‌های دیگری برای ساختن داشته باشیم.

این سینماگر در پاسخ به این پرسش که چرا باتوجه به مخاطب زیاد ورزش در کشور ما، ژانر ورزشی تا این اندازه مغفول مانده است؟ گفت: اینکه شخص بخواهد درباره این موضوعات تصمیم بگیرد، یک بحث است اما بحث دیگر متولیانی است که باید از آنها پرسید چرا هیچوقت به این موضوع فکر نکرده‌اند؟ وقتی خود آقای بیرانوند یک استوری از این فیلم می‌گذارد، چند میلیون نفر آن را تماشا می‌کنند. این در حالی است که اگر یک میلیون نفر تماشاگر فیلمی در ایران باشند، این فیلم جز آثار پرفروش قرار می‌گیرد.

برزگر در ادامه با طرح این پرسش که چرا سینمای ایران خودش را از چنین امکانی محروم کرده است؟ عنوان کرد: وقتی یک شهرآورد برگزار می‌شود، ۱۰۰ هزار نفر بلیت می‌خرند و به تماشا می‌روند. می‌دانید اگر این ۱۰۰ هزار نفر تصمیم بگیرند که در یک هفته به تماشای فیلمی بروند، چه کمکی به سینما می‌شود؟

تهیه‌کننده فیلم «بیرو» در پاسخ به این پرسش که آیا باتوجه به حضور بیرانوند در تیم‌های خارجی و چهره‌ای که بعد از جام‌جهانی برای او اتفاق افتاده است، امکان اکران خارجی «بیرو» وجود دارد؟ توضیح داد: بله. برنامه‌های زیادی برای نمایش‌های خارجی و جشنواره‌ای فیلم داریم و در حال برنامه‌ریزی برای آن هستیم.

وی ادامه داد: لزوما ممکن است فیلم در یک جشنواره الف سینمایی شرکت نکند، ولی جشنواره‌هایی هست که اساسا برای فیلم‌های ورزشی و کودکان و نوجوانان است و می‌تواند اتفاقات خوبی را برای فیلم ایجاد کند.

برزگر در پایان گفت: اتفاقا الان در حال گفتگو برای پرتغال هستیم. به هر حال رونالدو پرتغالی هم بخشی از این فیلم است. بنابراین خیلی از این موارد می‌تواند امکان بالایی را برای آن ایجاد کند.