گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی «اولین برف» به کارگردانی حامی رمضان ایرانی-فنلاندی که با نام Any Day Now در بخش مسابقه جشنواره پکن شرکت کرده بود، در مراسم اختتامیه توانست دو جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل و بهترین موسیقی متن را به دست آورد. در بخش مسابقه رسمی جشنواره پکن ۱۵ فیلم حضور داشتند.

«ورای آسمان‌ها» به کارگردانی لیو ژی‌های از چین با بردن سه جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد (گروه بازیگران) و بهترین فیلمبرداری برنده بزرگ جشنواره پکن ۲۰۲۱ شد. جایزه بهترین کارگردان به «روزنوشت‌های محاصره» ساخته آندری زایتسف از روسیه رسید و «عهد» به کارگردانی بیله آگوست از دانمارک دو جایزه بهترین بازیگر زن مکمل و بهترین فیلمنامه را برد. جایزه بهترین بازیگر زن را نویی آبیتا برای بازی در «اسلالوم» شارلن فاویه از فرانسه و بلژیک به دست آورد.

Any Day Now

امسال گنگ لی، بازیگر سرشناس چینی ریاست هیات داوران بخش مسابقه رسمی یازدهمین جشنواره فیلم پکن موسوم به جایزه تاینتان را بر عهده داشت و دیگر اعضای آن عبارت بودند از چن کان بازیگر چینی، لست چن فیلمساز چینی، رنی هارلین کارگردان فنلاندی شاغل در هالیوود، نادین لبکی فیلمساز و بازیگر لبنانی، وورشان کارگردان و نویسنده چینی و ژانگ سانگ‌ون بازیگر چینی. گنگ لی تنها بازیگر جهان است که فیلم‌هایش در سه جشنواره بزرگ و معتبر برلین، ونیز و کن برنده جوایز برتر شده‌اند.