گروه سینمایی هنرآنلاین: اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین درباره موضع رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه‌های مربوط به شبکه نمایش خانگی و ماجرای نظارت ساترا در تولید آثار نمایشی گفت: در سال‌های گذشته در جریان جزئیات این مساله بودم و شخصا معتقدم بدون جنجال رسانه‌ای باید این ماجرا را حل کنیم.

وی افزود: همانطور که چند روز پیش گفتم، موضوع کاملا روشن است و ما باید همه اقدام‌ها را در چارچوب قانون انجام دهیم. در روزهای اخیر با شورای عالی فضای مجازی، دوستان در مجلس شورای اسلامی و سازمان صدا و سیما گفتگوهایی خوب و فشرده‌ انجام شده و کار در حال جمع‌بندی است. به زودی در مراکز قانونی تصمیم‌گیری این ماجرا اتفاق می‌افتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: قطعاً ما معتقدیم جایگاه نظارتی و شأن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیری که تا امروز داشته باید ادامه پیدا کند. در واقع اگر ابهامی در این زمینه هست و مسائل جدیدی پیش آمده که نیازمند تصمیم‌گیری جدید است، باید با رعایت قوانین و رویه‌های موجود باشد.

اسماعیلی همچنین درباره فرآیند انتخاب و انتصاب معاونان و مدیران تازه وزارت ارشاد گفت: فرآیند تغییر و تحول مدیریتی تقریبا انجام شده و ما به زودی انتصاب‌های جدید را اعلام می‌کنیم. البته برخی دوستان در بخش‌های مختلف ابقا شدند. چند تغییر هم داشتیم که در هفته پیش رو به طور رسمی معرفی خواهند شد.

وی همچنین درباره دیگر اقدام‌های وزارت ارشاد که جزو اولویت‌های مهم این وزارتخانه است، چنین توضیح داد: در کوتاه‌مدت بسته حمایتی از هنرمندان را داریم که شکر خدا به تصویب آقای رئیس جمهوری نیز رسیده و در اختیار صندوق اعتباری هنر قرار گرفته است. این تسهیلات از ماه آینده به اهالی فرهنگ و هنر در قالب تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره تعلق خواهد گرفت. کار دوم هم اینکه به امید خدا در آینده نزدیک همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به تدریج با تکمیل چرخه واکسیناسیون در سراسر ایران از سر گرفته می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه برای آموزش موسیقی به طور خاص برای دختران هم گفت: ما در حوزه هنر و هنرآموزی اصلا معتقد به تفاوت‌های جنسیتی به معنای دختر و پسر نیستیم. حتی خانم‌ها در حوزه هنر اغلب جلوتر از آقایان هستند. این را هم وضعیت فعلی هم نگاه به گذشته نشان می‌دهد. ما به عنوان مجموعه دولت باید شرایط حضور خانم‌ها را در این عرصه‌ها فراهم کنیم. به این ترتیب برنامه داریم که حلقه هنرستان‌ها را در سراسر کشور تکمیل کنیم. همانطور که می‌دانید آموزش 7 رشته هنر در انحصار وزارت ارشاد است. ما تلاش داریم در همه استان‌ها دست‌کم یک هنرستان دخترانه و پسرانه داشته باشیم تا همه در یک فضای عادلانه بتوانند به فعالیت بپردازند و مشکلی نداشته باشند.

اسماعیلی درباره برنامه‌های خود در مبحث موسیقی گفت: دوستان ما برای همه حوزه‌های هنر از جمله هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر و سینما در حال تدوین یک برنامه دقیق هستند که این برنامه تا انتهای مهرماه با جزئیات و برنامه اقدام برای آن، منتشر خواهد شد.