گروه سینمایی هنرآنلاین: صبح امروز هنرمندان مختلفی با انتشار پست‌های جداگانه در صفحات شخصی خود خبر از فوت فرشته طائرپور (تهیه‌کننده سینمای ایران) براثر کرونا دادند. پرویز پرستویی یکی از اولین افرادی بود که با انتشار پستی فوت نابهنگام فرشته طائرپور را به خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

فرشته طائرپور متولد بهمن ۱۳۳۱، مادر غزل شاکری بازیگر سینمای ایران است. او از فعالان سینمای کودک و نوجوان بوده و به عنوان مدیر عامل خانه ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان بیش از ۱۰ فیلم سینمایی در این زمینه تولید کرده است. فعالیت حرفه‌ای طائرپور در سینما از سال ۱۳۶۷ با تهیه‌کنندگی فیلم «گلنار» آغاز شد.

فیلم‌های سینمایی «پاتال و آرزوهای کوچک» (۱۳۶۸)، «مدرسه پیرمردها» (۱۳۷۰)، «نان و شعر» (۱۳۷۲)، «پسر مریم» (۱۳۷۷)، «یکی بود یکی نبود» (۱۳۷۹)، «وقتی همه خواب بودند» (۱۳۸۴)، «زن دوم» (۱۳۸۶)، «نیلوفر» (۱۳۸۷)، «نخودی» (۱۳۸۸)، «آینه‌های روبه‌رو» (۱۳۸۸)، «خاله قورباغه» (۱۳۹۵)، «خداحافظ دختر شیرازی» (۱۳۹۷) و «سازهای ناکوک» (۱۳۹۸) از دیگر آثاری است که تهیه‌کنندگی آنها را بر عهده داشته است.

فرشته طائرپور در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ به عنوان نخستین تهیه‌کننده زن، در سمت رئیس هیات مدیره خانه سینما انتخاب و مشغول به کار شد. داوری در جشنواره‌های فرانکفورت، قاهره و حیدرآباد در بخش فیلم‌های کودکان و عضویت در هیات رئیسه سازمان بین‌المللی فیلمسازان کودک وابسته به یونسکو (سیفژ) به عنوان اولین سینماگر ایرانی در پنجاه سال گذشته از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌آید.