گروه سینمایی هنرآنلاین: کمتر از ۲۴ ساعت پس از پخش «تک‌تیرانداز» بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره سال گذشته از شبکه سه، نوبت به «یدو» رسید که موفق‌ترین فیلم جشنواره فجر ۹۹ بود و چند سیمرغ بلورین از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان را برد.

«یدو» بازگشتی است به روزهای اوج سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و داستان روزهای اول جنگ را روایت می‌کند؛ جایی که یک مادر تنها (با بازی درخشان ستاره پسیانی) باید زیر آتش توپخانه بعثی‌های عراق مراقب خانه و زندگی و بچه‌هایش در آبادان باشد. پسر بزرگ خانواده تمام تلاش خود را می‌کند تا همراه مادر و خواهر و برادر و چند حیوان خانگی از شهر بگریزد اما در نهایت آنها را تنها می‌گذارد و...

جعفری که پیش‌تر با «۲۳ نفر» نشان داده بود راه و رسم کار کردن با بجه‌ها را خوب بلد است، اینجا در «یدو» هم بدون نشان دادن تصویری آشکار از دشمن بعثی، یک داستان کودکانه را به شکلی باورپذیر و اثرگذار روایت می‌کند. فیلم گرچه چهره سرشناس ندارد اما راه خود را می‌رود و تماشاگر را تا پایان می‌کشاند. پسیانی برای «یدو» جایزه دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را برد و میلاد صویلاوی نوجوان نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شد.

«یدو» امروز پیش از اکران رسمی در سینماها ساعت ۱۱ از شبکه یک روی آنتن می‌رود و ساعت ۱۵ روز جمعه ۱۳ فروردین این بار از شبکه سه پخش می‌شود. اگر دلتان برای فیلم‌های کودکانه کانون تنگ شده، فرصت دیدن «یدو» را از دست ندهید و البته به بازی قهرمان نوجوان داستان هم خوب خیره شوید؛ شاید در لحظه‌های آخر از چرخش ماجرا رودست نخورید!