گروه سینمایی هنرآنلاین: «آواتار» که از ۲۰۰۹ برای حدود یک دهه پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بود، این عنوان را دو سال پیش به «انتقام‌جویان» واگذار کرد؛ فیلمی که دو میلیارد و ۷۹۸ میلیون دلار فروخت و رکورد دو میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلاری فیلم کامرون را کمی کمتر از پنج میلیون دلار بهبود بخشید. حالا از چین خبر می‌رسد با بازگشایی سینماها و اکران دوباره «آواتار» این فیلم به اندازه‌ای از فروش بلیت درآمد داشته که پس از حدود دو سال پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شود و بالاتر از «پایان‌بازی» بایستد.

در شرایطی که چینی‌ها تشنه دیدن فیلم به ویژه آثار خارجی در سالن‌های تاریک سینما هستند و استودیوهای بزرگ هالیوودی پروژه‌های بزرگ و پرهزینه خود را برای اکران در زمانی بهتر بایگانی کرده‌اند، بهترین فرصت پیش آمده تا برخی آثار محبوب بار دیگر در سرزمین اژدها راهی پرده بزرگ شوند. «آواتار» هم از این فرصت نهایت بهره را برد و با حدود سه و نیم میلیون دلار درآمد توانست رقیب قدر خود را پشت سر بگذارد. این فیلم تا امروز دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار فروخته است.

البته این پایان بازی نیست و «انتقام‌جویان» می‌تواند دوباره از «آواتار» در رقابت برای صدرنشینی پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ پیش بیفتد. استودیو مارول می‌خواهد برخی فیلم‌های خود را در گوشه و کنار جهان به ویژه چین دوباره اکران کند و طبعا نوبت به «پایان‌بازی» هم می‌رسد. البته در این میان برنده اصلی والت دیزنی خواهد بود که مالک اصلی «انتقام‌جویان» و «آواتار» است.