گروه سینمایی هنرآنلاین: بازیگر سرشناس کانادایی که حدود هفت دهه در دنیای بازیگری فعال بود، در خانه خود در کانکتیکت درگذشت، در حالی که الین تیلر، همسر و شریک زندگی 53 سال اخیر خود را بر بالین داشت.

پلامر را بسیاری از دوستداران سینما با موزیکال «آوای موسیقی» یا همان «اشک‌ها و لبخندها» می‌شناسند. هر چند او در کارنامه درخشانش بازی در فیلم‌هایی چون «مردی که می‌خواست سلطان باشد»، «نفوذی»، «تمام پول‌های جهان»، «سیریانا»، «اسکندر»، «مالکوم ایکس» و... را هم ثبت کرده بود. این بازیگر قدیمی که انگلیسی و فرانسه را به یک اندازه شیوا و روان حرف می‌زد، در ایالت کبک بزرگ شده بود،

آرتور پلامر در 1929 در تورنتو به دنیا آمد و از نوادگان سومین نخست‌وزیر کانادا بود. در تمام سال‌های حضورش در تئاتر کانادا و آمریکا و انگلیس از گزینه‌های اصلی بازی در نقش‌های اصلی آثار ویلیام شکسپیر بود و با وجود چند بار نامزد شدن در جوایز تونی، در نامزدی یا بردن اسکار ناکام بود. تا اینکه در 2010 با «آخرین ایستگاه» نخستین نامزدی اسکار را در 80 سالگی جشن گرفت و دو سال بعد با «تازه‌کارها» اسکار بهترین بازیگر مکمل را برد.

پلامر که تا امروز پیرترین بازیگر برنده اسکار است، یک رکورد دیگر هم دارد. پس از آنکه کوین اسپیسی به دلیل درگیر شدن در پرونده رسوایی اخلاقی از پروژه کامل‌شده «تمام پول‌های جهان» کنار گذاشته شد، ریدلی اسکات از پلامر برای گرفتن دوباره صحنه‌های بازیگر اصلی دعوت کرد. در اسکار 2018 پلامر در 88 سالگی سومین و تا امروز آخرین نامزدی اسکار خود را جشن گرفت تا پیرترین نامزد تاریخ این جایزه معتبر هم باشد.

پلامر سه بار ازدواج کرد و از اولین زندگی مشترک خود یک دختر به نام آماندا داشت که در دنیای بازیگری فعال است. سومین ازدواج او بیش از پنج دهه ادامه داشت و با مرگ پلامر به پایان رسید.