به گزارش هنرآنلاین، نشست هم‌اندیشی اعضای شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.

محمدعلی باشه آهنگر، محمدرضا بهشتی منفرد، سعید نجاتی، سهیلا عسکری، اعضای شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مرتضی رزاق کریمی به منظور همکاری و تعامل مبنی بر برگزاری هرچه بهتر این رویداد دیدار کردند.

محمدعلی باشه آهنگر تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به اینکه برای جذب حمایت در این رویداد تلاش و مذاکرات بسیاری شده است، عنوان کرد: به نظرم همه باید کمک کنیم تا جشنواره ای که به نام امام رضا(ع) مزین است، به نحوی آبرومند و درخور شان حضرت برگزار شود.

مرتضی رزاق کریمی نیز عنوان کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی از جشنواره‌‎های خالص و دارای حال و هوای خاصی به جهت مزین بودن به نام امام رضا(ع) است. جشنواره‌ای که به نظرم باید هر فردی برای برگزاری هرچه بهتر آن تلاش کند.

وی افزود: متاسفانه گرایش‌های مذهبی و تولیدات مرتبط سینمایی در جامعه رو به کاهش است که تقویت آن اهمیت زیادی دارد.

رزاق کریمی همچنین بر آمادگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بر پشتیبانی بخش تجربی، انیمیشن و مستند، برگزاری ورکشاپ ها، داوری و حمایت‌های لجستیکی در برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی تاکید کرد.

سعید نجاتی دبیر جشنواره با اعلام حضور 1002 اثر در بخش‌های مختلف این رویداد، با اشاره به دشواری در جذب حمایت‌های مالی و معنوی در این رویداد عنوان کرد: پیش از این تجربه های اجرایی در جشنواره های مختلفی داشتم اما در این جشنواره سختی زیادی را برای جذب حمایت های مالی متحمل شدیم که در نهایت این تلاش‌ها ناموفق هم بود. با این وجود باید از دوستان فیلمسازم تشکر کنم که در برگزاری ورکشاپ‌ها همراه ما بودند و بدون هیچ چشم‌داشتی حاضر به همکاری با جشنواره شدند.

وی ادامه داد: این در حالی بود که نهادها و سازمان‌هایی که انتظار می‌رود متولی و حامی جشنواره فیلم کوتاه رضوی باشند، پای کار نیامدند.

نجاتی توضیح داد: یکی از مزیت‌های این جشنواره ملی بر اختصاص ورکشاپ‌ها به هنرجویان همان استان بود. ضمن این که برای حمایت تولیدی سه فیلم برای استان گلستان مشخصا انتخاب شد.

وی در پایان به حمایت‌های انجمن سینمای جوانان ایران برای تولید اشاره و از آن تقدیر کرد.

سهیلا عسکری مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران نیز پیشنهاد کرد مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بخشی از هزینه جوایز جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی را در دوره چهاردهم تقبل کند.

وی به اهمیت توجه به این رویداد سینمایی که با محوریت سیره عملی و علمی امام رضا(ع) برگزار می‌شود، اشاره و بیان کرد: ما از هزینه های جشنواره‌ها اطلاع داریم و گاهی متاسفانه شاهد صرف هزینه‌های نادرست در بخش‌های غیرضروری هستیم اما می‌توان در شرایط فعلی نیز با برنامه بلند مدت بودجه‌بندی درستی برای بخش‌های مختلف و اختصاص حمایت‌هایی به جشنواره‌های موضوعی داشت.

محمد حمیدی مقدم در ادامه جلسه با اشاره به آمادگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای حمایت از جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی عنوان کرد: مزین بودن یک رویداد به نام امام رضا(ع) خود کافی است تا همه نهادها و سازمان‌ها پای کار بیایند. مرکز، امکانات و بسترهایی را جهت برگزاری کیفی این رویداد در اختیار جشنواره قرار خواهد داد. در صورتی که همچنان امکان انتخاب آثاری برای جشنواره به ویژه در بخش های مستند و تجربی وجود داشت، ما آماده در اختیار قرار دادن تولیدات مجموعه برای حضور در جشنواره رضوی بودیم. همچنین به منظور حمایت‌های مالی نیز تلاش خواهیم کرد تا به نحوی با این رویداد همراه باشیم.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا (ع) به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.