سرویس سینمایی هنرآنلاین: کریم امینی کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین اثر خود "فسیل" به تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان گفت: ما برای دریافت مجوز ساخت فیلمنامه "فسیل" از اردیبهشت‌ماه درخواست دادیم و به‌تازگی پروانه ساخت آن صادر شده است. فیلمنامه "فسیل" در ژانر کمدی است و من به همراه علی باطنی و آرمین طهماسبی نگارش آن را انجام داده‌ام.

وی درباره زمان ساخت آن بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا فعلاً زمان دقیق آن مشخص نیست، ضمن این که منتظر هستیم تا با بازیگری که برای این نقش مناسب دیدیم به توافق برسیم و به‌محض این که او آماده کار شد، کار را شروع کنیم. در این فاصله امیدواریم که شرایط نیز کمی بهتر شود تا بتوانیم راحت‌تر کار را کلید بزنیم.

این کارگردان همچنین درباره ساخت سریال "هیلو" که پیش از این خبر از نگارش آن برای شبکه نمایش خانگی به تهیه‌کنندگی بهرام رادان داده بود، گفت: پس از تجربه خوبی که با بهرام رادان در روند ساخت فیلم "گربه سیاه" داشتم، طرح سریال "هیلو" را برای شبکه نمایش خانگی با او مطرح کردم و او نیز دوست داشت و این همکاری برای بار دوم تکرار شد. یک سال است که روی فیلمنامه سریال مشغول کار هستیم و ماجرا برایمان جدی شده است. در حال حاضر علی باطنی، آرمین طهماسبی و من مشغول نگارش فیلمنامه هستیم که تاکنون نگارش یک فصل آن به اتمام رسیده است. "هیلو" قصه‌ای مهیج و عاشقانه دارد به سبب صحنه‌های اکشن فراوان مجموعه‌ای پرهزینه‌ است. هر قسمت از این سریال خود به‌تنهایی یک فیلم سینمایی است که ابتدا و انتها دارد و مخاطب می‌تواند با دیدن آن لذت ببرد. متأسفانه با توجه به این که وضعیت صدور مجوز ساخت سریال‌های شبکه نمایش خانگی هنوز مشخص نیست، بلاتکلیف هستیم و نمی‌دانیم باید به کجا مراجعه کنیم. چرا که هرکدام کار را به دیگری پاس می‌دهند.

او در ادامه درباره اکران "گربه سیاه" نیز توضیح داد: ازآنجایی‌که اکران آنلاین نمی‌کنیم فعلاً زمان اکران آن مشخص نیست و منوط به تشخیص تهیه‌کننده است. به نظرم بهرام رادان آدم بسیار باهوشی است و می‌داند چه زمانی فیلم را اکران کند و چون اولین فیلم سینمایی‌اش در مقام تهیه‌کننده است قطعاً دوست دارد آن را روی پرده سینما ببیند.

امینی در پاسخ به این سؤال که با توجه به وضعیت موجود آیا همچنان تأکید بر اکران فیزیکی دارند، گفت: قطعاً این روند تا سال آینده ادامه دارد و مردم نیز با توجه به وضعیت اقتصادی سبد فرهنگی‌شان ضعیف شده است و خیلی چیزها را از این سبد حذف کرده‌اند، اما تا شرایط بار دیگر جا بیفتد و مردم به سینماها برگردند به زمان نیاز داریم و باید در این فاصله فیلم‌هایی اکران شوند که مخاطب را جذب کنند. اگر قرار باشد با فیلم‌های معمولی اکران را از سر بگیریم قطعاً شکست می‌خورد. سینما تفریح ارزانی است و مردم دوست دارند که به سالن سینما بیایند و فیلم ببینند.