به گزارش هنرآنلاین، به گفته شهرام اسدزاده دبیر اولین دوره از جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد، این جشنواره که قرار بود 15 تا 31 مردادماه برگزار شود، به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا و شرایط ناامن موجود برای داوران، سینماگران و دست‌اندرکاران، در زمانی دیگر و در شرایط مطلوب‌تر برگزار خواهد شد.

اسدزاده در این باره توضیح داد: در زمان مقرر برای ارسال آثار، بیش از 500 فیلم به دبیرخانه جشنواره رسید. تمامی این آثار در دو بخش فیلم کوتاه و استعداد برتر بازبینی شده و طی روزهای آتی آثار منتخب برای داوری در اختیار هیئت داوران قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از آنجا که در شرایط فعلی امکان برگزاری جلسات هیئت داوری و برنامه‌ریزی‌هایی که برای ایام جشنواره داشتیم، میسر نیست و سلامت برگزارکنندگان و هیئت داوری در خطر است، تصمیم گرفتیم برگزاری جشنواره را به زمانی دیگر که متعاقبا اعلام می‌شود، موکول کنیم.

دبیر جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد عنوان کرد: علاوه بر این با توجه به قابلیت‌های آثاری که دریافت کردیم تصمیم گرفتیم بخش رقابتی بهترین فیلمنامه را نیز به جشنواره اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: به زودی و بعد از کسب پروانه نمایش برای آثار راه‌یافته به جشنواره از سازمان سینمایى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، اسامی این آثار از طریق رسانه‌های رسمی و سایت جشنواره اعلام خواهد شد.