سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمد احمدی تهیه‌کننده فیلم سینمایی "قتل عمد" است که از روز چهارشنبه 15 مردادماه روی پرده سینماها می‌رود. سعید دولتخانی این فیلم را کارگردانی کرده و در خلاصه داستان آن آمده: اردلان فرصت کوتاهی دارد تا به پیشنهاد سرنوشت سازی پاسخ بدهد. در این فیلم چندین بازیگر که چهره جدید خواهند بود، به همراه محمد فیلی نقش‌آفرینی می‌کنند.

احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره اکران فیلم بیان کرد: به هر حال چرخ سینما باید بچرخد و ما هم باید در این زمینه کمک کنیم به همین جهت تصمیم گرفتیم فیلم "قتل عمد" را به روی پرده سینماها بفرستیم. قرار است از طریق سازمان سینمایی حمایت‌هایی از آثار صورت گیرد و ما هم روی این حمایت‌ها حساب کرده و برای اکران برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او ادامه داد: انتظار ما این است که تلویزیون اطلاع‌رسانی بیشتری درباره باز بودن سینماها به مردم داشته باشد. چرا که هنوز بسیاری از مردم فکر می‌کنند به خاطر کرونا سالن‌های سینمایی بسته هستند. سالن‌های سینما به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت‌های شدیدی که انجام می‌شود در شیوع کرونا نقشی نداشته‌اند و ما تاکنون گزارشی دراین‌باره از سالن‌ها نداشتیم که این اتفاق خوبی است. مکان‌های دیگری جدا از سالن‌های سینمایی هستند که به‌شدت در شیوع کووید-19 نقش اساسی ایفا می‌کنند، بنابراین نباید مردم را از سالن‌ها ترساند و باید اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه صورت گیرد. متأسفانه فضایی که حاکم شده فضای خوبی نیست و در این زمینه تلویزیون نقش مهمی دارد و باید با تبلیغات درست به کمک سینما بیاید.

این تهیه‌کننده سینما همچنین درباره میزان تیزرهایی که قرار است از تلویزیون پخش شوند و حمایت‌هایی که قرار است صورت گیرد، توضیح داد: ما تیزرها را در اختیار دوستان در صداوسیما گذاشته‌ایم و فیلم را دیده‌اند، اما هنوز صحبتی در این زمینه نداشته‌ایم و از میزان و تعداد تیزرها برای پخش اطلاعی ندارم، اما طبق آنچه دوستان پیش از این تجربه داشته‌اند و گفته‌اند شرایط برای پخش تیزر به این شکل است که یکسری از این تیزرها رایگان هستند و یکسری هم حق رایت فیلم در اختیار تلویزیون قرار می‌گیرد. ضمن این که در حال حاضر ظاهراً این تیزرها تعدادی نیست و مبلغی برای پخش آن‌ها دریافت می‌شود که البته این بستگی به زمان و جایی دارد که شما می‌خواهید تیزرها پخش شوند. از آنجایی که باکس‌های تبلیغاتی خوب و پرمخاطب گران هستند یا باید تعداد تیزرها در این بخش اندک‌ باشند، یا باید در باکس تبلیغی قرار گیرند که هزینه کمتری دارند و به همان نسبت از میزان بیننده کمتری نیز برخوردارند.

احمدی که دبیر کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی نیز هست، درباره تازه‌ترین فعالیت‌های کارگروه گفت: ما چند هدف را در نظر گرفتیم. هدف اول ما آشنایی مالکان آثار با حق و حقوقشان است. دومین هدف که با همکاری پلیس فتا رقم می‌خورد، شناسایی سایت‌ها و کانال‌هایی است که به شکل غیرقانونی در حال پخش آثار هستند و با کمک قوه قضاییه این مشکل نیز به‌زودی حل خواهد شد و در همین چند روز اخیر چندین سایت و کانال شناسایی و بسته شده‌اند و هدف آخر نیز از آنجایی که میزان جرائمی که برای متخلفان در نظر گرفته شده است بازدارنده نیست و مبالغ بسیار اندکی را در برمی‌گیرد که فرد متخلف آن را پرداخت کرده و مجدد کار خود را از سر می‌گیرد، با دعوت از چندین حقوقدان در حال مذاکره و پیشنهاد هستیم تا این جرائم تغییر یافته و بتوانیم از بازدارندگی خوبی در این زمینه برخوردار شویم.