سرویس سینمایی هنرآنلاین: سیروس گرجستانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که از شب گذشته در بیمارستان شهید لواسانی بستری شده بود،‌ صبح امروز پنجشنبه 12 تیر بر اثر سکته قلبی درگذشت. او 76 ساله بود.

سیاوش گرجستانی فرزند این هنرمند در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درگذشت او را تأیید کرد.

گرجستانی متولد سال 1323 در بندر انزلی بود. کلاس اول دبستان را در رشت گذراند و هشت یا 9 ساله بود که به همراه خانواده به تهران کوچ کرد و در محله ناصرخسرو و کوچه مروی بزرگ شد. در سال 1349 وارد عرصه هنر تئاتر شد و نخستین بار در نمایش "سنگ و سورنا" به کارگردانی نصرت پرتوی در سنگلج روی صحنه رفت.

او فعالیت در تلویزیون را در سال 1356 شروع کرد و پس از آن به استخدام وزارت فرهنگ و هنر سابق و ارشاد کنونی درآمد. پیش از انقلاب اسلامی در دو فیلم سینمایی "بیست سال انتظار" (1345) و "مأمور دوجانبه" (1345) بازی کرد. اولین فیلم او بعد از انقلاب "فریاد مجاهد" بود که در سال 1358 ساخته شد.

"دادشاه"، "تیغ و ابریشم"، "تنوره دیو"، "خانه ابری"، "زرد قناری"، "دوران سربی"، "شکار خاموش"، "آپارتمان شماره 13"، "آدم‌برفی"، "ساحره"، "مسافر ری" و این اواخر "نهنگ عنبر 2: سلکشن رؤیا"، "قانون مورفی" و "ما همه با هم هستیم"، از فیلم‌های سینمایی کارنامه اوست.

گرجستانی در تلویزیون نیز حضوری فعال داشت و از کارهای شاخص او در این عرصه می‌توان به "مدرس"، "کوچک جنگلی"، "امام علی"، "همسران"، "کیف انگلیسی"، "ولایت عشق"، "پشت کنکوری‌ها"، "متهم گریخت"، "صاحبدلان"، "شهریار"، "زن بابا" و "خوش‌نشین‌ها" اشاره کرد.

او همچنین در دو سریال نمایش خانگی "شاهگوش" و "دندون طلا" بازی کرد.

"معرکه در معرکه" به کارگردانی داوود میرباقری، "ماهان و کوشیار" به کارگردانی ایرج راد، "دارالحکومه" به کارگردانی هادی اسلامی، "دندون طلا" به کارگردانی میرباقری، "معرکه در معرکه" به کارگردانی سیاوش طهمورث، "دکتر کنوک" به کارگردانی راد و "آنتیگون" به کارگردانی جمشید ملک‌پور، ازجمله نمایش‌هایی است که مرحوم گرجستانی در آن روی صحنه رفت.

او در عرصه ورزش نیز فعال بود و در دهه 1340 و پیش از استخدام در اداره تئاتر، به‌مدت چهار سال در پست دفاع وسط برای تیم فوتبال شاهین بازی می‌کرد.

هنرآنلاین درگذشت این هنرمند ارزنده را به جامعه هنری تسلیت می‌گوید و برای خانواده او آرزوی شکیبایی دارد.