سرویس سینمایی هنرآنلاین: پس از اعلام انصراف تهیه‌کنندگان دو فیلم سینمایی "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف 2: ارتش سری" از اکران فیلم‌های خود به دلیل اجرا نشدن تعهدات سازمان سینمایی، در جلسه‌ روز گذشته شورای صنفی نمایش قرار شد این دو فیلم از روز چهارشنبه چهارم تیر به روی پرده سینماها بروند.

پیش از این اعلام شده بود سینماهای کشور از اول تیرماه با در نظر گرفتن 50 درصد ظرفیت خود می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند. به دلیل این که سینماها براثر شیوع کرونا چهار ماه تعطیل بودند و بار روانی این بیماری نیز برای مخاطبان بالا بود، سازمان سینمایی در نظر گرفت با اکران دو فیلم پرطرفدار به استقبال مخاطبان خود برود.

در شرایطی که به نظر می‌رسید، مخاطبان خیلی به فضاهای سربسته اعتماد نداشته باشند و فیلمسازان نیز حاضر به ریسک پذیرش اکران نشدند تا این که رسول صدرعاملی و محسن چگینی تهیه‌کنندگان دو فیلم "شنای پروانه" و "خوب، بد، جلف 2: ارتش سری" پیشگام شدند تا با حمایت‌های سازمان سینمایی و شهرداری اقدام به اکران فیلمشان کنند.

در همین راستا و در حالی که قرار بود از روی یکم تیرماه فیلم‌ها روی پرده بروند به فاصله یک روز مانده به اکران هر دو تهیه‌کننده از اکران منصرف شدند و دلیلشان نیز عدم اجرای تعهدات دو نهاد فوق بود و بازگشایی سینماها به زمان دیگری موکول شد.

با تشکیل یک جلسه فوری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای صنفی نمایش با این دو تهیه‌کننده جلسه‌ای برگزار کرد که ماحصل آن اکران هر دو فیلم بدون در نظر گرفتن جریمه از روز چهارشنبه چهارم تیرماه است.

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با مهر درباره خروجی این جلسه توضیح داد: با توجه به اینکه این دو فیلم قرار است از روز چهارشنبه اکران شوند، ارائه بلیت‌های نیم‌بها برای این دو فیلم منتفی شد، چون قرار بود این اتفاق در سه روز ابتدایی تیر انجام شود و باقی فیلم‌ها از این فرصت استفاده کردند.

وی درباره دیگر چالش این روزهای سینماها در زمینه ترکیب فیلم‌ها تأکید کرد: فیلم‌های اکران آنلاین اگر خودشان بتوانند سالن بگیرند و با سینماداران به توافق برسند و قرارداد ببندند، اکران می‌شوند در غیر این صورت نه.