سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم اعلام کردند پیمان معادی بازیگر ایرانی جایزه دستاورد (اسب برنز) این دوره جشنواره سوئدی را دریافت خواهد کرد.

معادی 48 ساله امسال با فیلم "متری شیش و نیم" ساخته سعید روستایی که برای دریافت جایزه Impact جشنواره فیلم استکهلم رقابت می‌کند، روی فرش قرمز جشنواره حاضر می‌شود. او جایزه خود را 14 نوامبر (23 آبان) در اسکاندیا در استکهلم، پیش از اولین نمایش "متری شیش و نیم" در اروپای شمالی دریافت خواهد کرد و سپس در یک نشست پرسش و پاسخ با تماشاگران جشنواره شرکت می‌کند.

در بیانیه برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم آمده است: دریافت‌کننده امسال جایزه دستاورد استکهلم یک بازیگر ایرانی با جذابیت جهانی و نقش‌آفرینی‌های جهانی است که سینمای برتر را پربار کرده است. او با تفاسیر قوی و متفکرانه خود از نقش‌هایش، درها را به روی تماشاگران گشوده است تا فراتر از پرده بزرگ بروند و از پیش‌داوری‌ها و مرزها عبور کنند. برای اولین بار است که جایزه اسب برنز به بازیگری خارج از اروپا و آمریکا اعطاء می‌شود.           

معادی که متولد نیویورک در آمریکاست، با فیلم‌های "درباره الی" (2009) و "جدایی نادر از سیمین" (2011) هر دو به کارگردانی اصغر فرهادی (که در 2018 جایزه Visionary استکهلم را دریافت کرد) در سطح بین‌المللی به شهرت رسید. او در چند فیلم آمریکایی نیز بازی کرده است، از جمله " کمپ ایکس ری" در کنار کریستن استوارت که در 2014 در جشنواره استکهلم نمایش داده شد.

از برندگان قبلی جایزه دستاورد استکهلم می‌توان به جینا رولندز، لورن باکال، دیوید لینچ، الیور استون، سوزان ساراندون، کلر دنی، مایک لی و فرانسیس فورد کوپولا اشاره کرد.

سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم 6 تا 17 نوامبر (15 تا 26 آبان) برگزار می‌شود.