به گزارش هنرآنلاین، پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هوف (Hof) امسال میزبان فیلم کوتاه "آرزو" ساخته علیرضا قاسمی و علیرضا اسفندیارنژاد به نمایندگی از ایران است.

فیلم کوتاه "آرزو" که به تازگی آخرین مراحل پس‌تولید خود را در کشورآلمان به اتمام رساند  محصول مشترک شبکه‌ ARTE و SWR  است.

جشنواره هوف در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد. فیلمسازانی نظیر جیم جارموش، ویم وندرس، مارین اده، پیتر جکسن، ورنر هرتسوگ، تام تیکور و کارولین لینک تنها معدود نام‌های بزرگی هستند که نخستین حضور‌ بین‌المللی خو‌د را در این جشنواره تجربه کرده‌اند. این رخداد سینمایی محفل فیلم‌های آلترناتیو و سکویی برای کشف فیلمسازان جوان است.

قاسمی و اسفندیارنژاد هر دو فارغ التحصیل سینمای دانشگاه هنر تهران هستند که پیش‌تر با فیلم‌های "وقت نهار"، "ساقی"، "بهتر از نیل ارمسترانگ" و "میانبر" موفقیت‌های ملی و بین‌المللی بسیاری را کسب کرده‌اند. این دومین همکاری این دو فیلمساز در مقام نویسنده و کارگردان بعد از فیلم  کوتاه "میانبر" است.

فیلم کوتاه آرزو پیش‌تر در دوم اکتبر امسال، اولین اکران خود را در سینماتک فرانسه تجربه کرد. همچنین در خلاصه فیلم آمده است:  "آرزو نمی‌خواهد از مادرش جدا شود."