سرویس سینمایی هنرآنلاین: اشکان رهگذر که سال گذشته با انیمیشن بلند داستانی "آخرین داستان" در سی و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشت، امسال در مقام تهیه‌کننده در این جشنواره در بخش انیمیشن کوتاه داستانی با "جبیر" و در بخش وب سری با مینی سریال"بنیاد کودک" شرکت می‌کند.

رهگذر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور این دو کار در جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: انیمیشن "جبیر" به کارگردانی ریحانه میرهاشمی نوعی ادای دین به شهدای محیط زیست و محیط بانان است. این انیمیشن به شکل مستقل در استودیوی خودمان کار شده و با این که انیمیشن کوتاهی است، اما بسیار کار بزرگ و پرزحمتی بود. در بخش وب سری هم با مینی سریال "بنیاد کودک" به کارگردانی فائزه سپهر صادقیان و طراحی کامبیز درم‌بخش حضور خواهیم داشت.

کارگردان "آخرین داستان" درباره تأثیر جشنواره و آثار به نمایش درآمده در این دوره اظهار کرد: این جشنواره برای کودکان و نوجوانان است ولی متأسفانه هم مخاطبان و هم برگزارکنندگان، خیلی نوجوانان را در نظر نمی‌گیرند. این یک رده سنی بسیار مهم هستند، اما در سینمای ما نادیده گرفته شده است.. فیلم‌هایی که مانند اثر ما کمی بزرگسال‌تر هستند برای نوجوانان جذابیت بیشتری ایجاد می‌کنند.

رهگذر در عین حال با تأکید بر اهمیت جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: مزیت جشنواره این است که یک رویداد بسیار مردمی است و مردم از آن استقبال خوبی می‌کنند و این اتفاقی است که عموماً در سایر جشنواره‌ها نمی‌افتد. درواقع جشنواره فرصتی خوب برای دیده شدن فیلم‌ها ایجاد می‌کند. برای همین سال گذشته تصمیم گرفتیم اولین نمایش "آخرین داستان" در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان باشد.

این انیماتور در ادامه درباره وضعیت اکران فیلم "آخرین داستان" نیز توضیح داد: قصد داریم این فیلم را پاییز اکران کنیم.

او در پاسخ به این سؤال که بستر اکران فیلم‌های انیمیشن و کودک تا چه اندازه در سینما فراهم شده است، گفت: اینکه سرگروه‌ها را موظف کرده‌اند یک بحث است و این که آن‌ها تا چه اندازه به این امر عمل می‌کنند، بحث دیگری است. ما در مدتی که برای اکران انیمیشن "آخرین داستان" در حال رایزنی بودیم این حس را ندیدیم. موظف کردن سرگروه‌ها به اکران فیلم کودک و نوجوان در سال اتفاق و قانون خوبی است به شرطی که اجرایی شود. من این موضوع را خیلی در سرگروه‌ها احساس نکردم چون همچنان این احساس هست که فیلم‌های کودک و نوجوان فروش خوبی ندارند.