سرویس سینمایی هنرآنلاین: "قصر شیرین" تازه‌ترین ساخته سیدرضا میرکریمی از چهارشنبه دوم مرداد روی پرده سینماها رفت و در دو روز اول 296 میلیون و 860 هزار تومان فروخت.

قصه فیلم روایتی است از زندگی جلال مرادی که در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران حبس، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهر دیگری می‌رود، حالا پس از دو سال به شهرش باز می‌گردد چرا که همسرش دچار مرگ مغزی شده و او باید به وضعیت دو فرزندش سروسامانی بدهد.

حامد بهداد، ژیلا شاهی، یونا تدین و نیوشا علیپور در "قصر شیرین" به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم به تازگی در جشنواره فیلم شانگهای برنده سه جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد (بهداد) شد و سال گذشته در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در هفت بخش نامزد دریافت جایزه بود.

"سرکوب" دومین فیلمی است که از چهارشنبه پیش به جمع فیلم‌های در حال اکران پیوست. این فیلم به کارگردانی رضا گوران و تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی در دو روز 90 میلیون و 173 هزار تومان فروش داشت.

در این فیلم باران کوثری، سارا بهرامی، پردیس احمدیه، الهام کردا، رویا افشار، جمشید هاشم پور و آرتین گلچین به ایفای نقش می‌پردازند.

"تپلی و من" ساخته حسین قناعت تنها فیلم کودک که در حال حاضر بر پرده سینماهاست در دو روز اول 67 میلیون و 262 هزار تومان به دست آورد. حسن معجونی، سامیار محمدی، میتراحجار، سیروس گرجستانی، یوسف تیموری، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، مرتضی زارع، عباس محبوب، شیدا مودب، امید شهباز محمدی و کیان علی پناه بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"نیوکاسل" به کارگردانی محسن قصابیان و تهیه کنندگی علیرضا آشتیانی‌پور در 9 روز 566 میلیون و 795 هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. این فیلم روایتی است از فرید که 9 صبح با خبر می‌شود صاحب عمارت قدیمی که در آن زندگی می‌کنند نه شب به فرودگاه می‌رسد. حالا او و ساکنینی که فرید بدون اطلاع صاحب خانه، آن‌ها را به عمارت آورده، تنها 12 ساعت فرصت دارند تا خانه را خالی کنند اما ... بهرام افشاری، سحر قریشی، حمید گودرزی، نسرین مقانلو، نیما شاهرخ‌شاهی، رز رضوی، مجید شهریاری، بابک نوری، محمد ذوقی، رضا نبیلو، ندا حسینی، با حضور رضا ناجی، داریوش اسدزاده، هنرمندی پژمان بازغی و معرفی امین مینای ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

"کار کثیف" به کارگردانی خسرو معصومی در سه هفته تنها 173 میلیون و 379 هزار تومان فروخته است. این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد روایت زندگی زوج جوانی است که مرد به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری مجبور به انجام فعالیت‌هایی می‌شود که درنهایت راهی جز مهاجرت برای او باقی نمی‌گذارد اما این تمام ماجرا نیست. در این فیلم پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، لوون هفتوان، رضا فیاضی، خیام وقار، مهران نائل و... به ایفای نقش می‌پردازند.

"ایکس لارج" به کارگردانی محسن توکلی و تهیه کنندگی محمدحسین فرح‌بخش در چهار هفته مجموع فروش خود را به دو میلیارد و 963 میلیون تومان رساند. "ایکس لارج" داستان سه جوان امروزی را روایت می‌کند که بعد از رهایی از زندان و در مسیر تحقق رویاهایشان، با اتفاقاتی غیرمنتظره روبرو می‌شوند. اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری، علی صادقی، رضا ناجی، علیرضا قادری، محمدرضا رهبری، هاوار قاسمی، احمد ایراندوست، مختار سائقی، سحر نظام دوست، اکبر اصفهانی، سپیده مراد پور و بهاره رهنما در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"شبی که ماه کامل شد" ساخته نرگس آبیار در هفت هفته 15 میلیارد و 16 میلیون تومان فروخته است. این فیلم روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد. در این فیلم هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، پدرام شریفی، فرشته صدرعرفایی و آرمین حیدریان به ایفای نقش‌های متفاوتی پرداخته‌اند.

"ما همه با هم هستیم" به کارگردانی کمال تبریزی در هفت هفته 10 میلیارد و 85 میلیون تومانی فروش داشت. داستان فیلم در بستری کمدی روایت می‌شود و ماجرای سقوط یک هواپیما همراه با مسافرانی است که رازهای مختلفی دارند؛ راز‌هایی که قرار نیست تا ابد پنهان بمانند.

محمدرضا گلزار، مهران مدیری، مهناز افشار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی، علی شادمان، رضا ناجی، سیاوش چراغی پور، سام نوری، فرزین محدث، بهادر مالکی، یداله شادمانی، مهدی حسینی نیا، شیرین آقارضاکاشی، بهزاد قدیانلو، اشپیتیم آرفی، لیدا فتح اللهی، شیوا بلوچی، دانیال کاظمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"سرخپوست" ساخته نیما جاویدی در مقام کارگردان نیز موفق شده تا در این رقابت در جایگاه سوم بایستد و 11 میلیارد و 740 میلیون تومان را پشت سر بگذارد. نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ستاره پسیانی، آتیلا پسیانی، مانی حقیقی و حبیب رضایی نیز در این پروژه سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. قصه فیلم درباره زندانی است در یکی از شهرهای کشور که باید طی مدت زمانی کوتاه تخلیه شود، اما درمیان جابه جایی زندانی‌ها، یک زندانی فرار می‌کند و این آغازی است برای روایتی متفاوت از زندگی.

"زهرمار" به کارگردانی جواد رضویان و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی طی پنج هفته به فروش 4 میلیارد و 190 میلیون تومانی دست یافت. قصه فیلم درباره رضا مردی است که امروز به عنوان یک فرد ارزشی شناخته می‌شود اما  گذشته‌ای دارد که او را رها نمی‌کند و همین گذشته برای او ایجاد دردسر می‌کند... سیامک انصاری، شبنم مقدمی، شقایق فراهانی، سیامک صفری، برزو ارجمند، نسیم ادبی، علی استادی، رضا رویگری، حسین محب اهری و سیامک ادیب در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.