سرویس سینمایی هنرآنلاین: یورگوس لانتیموس کارگردان یونانی و پاول پاولیکوفسکی کارگردان لهستانی به هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن 2019 به ریاست آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان مکزیکی پیوستند.

پاولیکوفسکی سال گذشته با "جنگ سرد" در کن جایزه بهترین کارگردان را از آن خود کرد و بعد با این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. لانتیموس برای فیلم‌های "Kynodontas"، "خرچنگ" و "کشتن گوزن مقدس" از کن سه جایزه گرفت و سال گذشته برای فیلم "سوگلی" نامزد سه جایزه اسکار شد.

ال فانینگ بازیگر 21 ساله آمریکایی و کلی رایکارت کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی و سازنده فیلم "زنان خاص" از دیگر داورانی هستند که برنده جایزه نخل طلایی جشنواره کن را انتخاب می‌کنند.

چند فیلمساز دیگر که پیش از این در کن برنده جایزه شده‌اند، فهرست هیئت داوران را کامل می‌کنند، از جمله آلیس رورواچر کارگردان ایتالیایی که سال گذشته با "شاد مثل لاتزارو" جایزه بهترین فیلمنامه و در 2014 با "شگفتی‌ها" جایزه داوران کن را برد، و رابین کامپیو کارگردان فرانسوی که در 2017 با "120 ضربان در دقیقه" برنده جایزه بزرگ شد.

انکی بیلال هنرمند و نویسنده فرانسوی و میمونا ان‌دیایه بازیگر آفریقایی، دیگر اعضای داوران بخش مسابقه اصلی هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن هستند.

هیئت داوران 9 نفری جشنواره، برنده جایزه نخل طلایی را از بین تازه‌ترین ساخته‌های فیلمسازانی چون ترنس مالیک، کن لوچ، پدرو آلمودوار و برادران داردن انتخاب می‌کنند. مردگان نمی‌میرند" به کارگردانی جیم جارموش فیلم افتتاحیه جشنواره و همچنین یکی از فیلم‌های بخش مسابقه است.

نادین لبکی کارگردان و بازیگر لبنانی که سال گذشته "کفرناحوم" به کارگردانی او نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، ریاست هیئت داوران بخش نوعی نگاه را به عهده دارد و کلی دنی کارگردان فرانسوی رئیس داوران بخش فیلم کوتاه و سینه‌فونداسیون جشنواره است. سیرو گرا کارگردان و فیلمنامه‌نویس کلمبیایی ریاست داوران بخش جنبی هفته منتقدان کن را به عهده خواهد داشت.

هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن 14 تا 25 مه (24 اردیبهشت تا 4 خرداد) برگزار می‌شود.