سرویس سینمایی هنرآنلاین: احسان کاوه یکی از تهیه کنندگان فیلم انیمیشن "لوپتو " است که به کارگردانی عباس عسگری در حال ساخت و تولید است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این انیمیشن توضیح داد: "لوپتو " انیمیشنی با تکنیک سه‌بعدی کار شده است. این پروژه محصول مشترک حوزه هنری و موسسه فرهنگی هنری فراسوی ابعاد در کرمان است که تلاش دارد از استعدادهای خارج از تهران حمایت کند.

کاوه افزود: ایده و طرح اولیه سال 95 از سوی موسسه ارائه شد و گروه مشغول به کار شد. داستان این فیلم درباره یک آسایشگاه روان‌درمانی است که پزشک آنجا تصمیم گرفته است با تولید یک محصول اسباب بازی بیماران را درمان کند. این اتفاقات با حضور یک فرشته که در دکتر حس امید ایجاد می‌کند پیش می‌رود، اما او این فرشته را نمی‌بیند و تنها علی پسر دکتر او را می‌بیند. در ادامه قصه دکتر متوجه خرابکاری یکی از بیماران در تولید آثار می‌شود. علی با کمک فرشته به دنبال راه حلی برای این مشکل است و در انتها موفق نیز می‌شود.

لوپتو

مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری در پاسخ به این سوال که مخاطب هدف این فیلم انیمیشن چه کسانی هستند پاسخ داد: کودکان و نوجوانان بین 7 تا 14 سال گروه هدف ما را تشکیل می‌دهند.

این تهیه کننده در ادامه درباره معنا و مفهوم عنوان فیلم گفت: در گویش برخی نقاط کشور از جمله کرمان، زاهدان و مازندران به آنچه توسط دست ساخته می‌شود "لوپتو " گفته می‌شود. کلمه لوپتو از واژه "لعبت" به معنی عروسک گرفته شده است و این افسانه در جاهای مختلف کشور داستان‌های متفاوتی به همراه دارد. ما از کلمه لعبت که به معنای عروسک و اسباب بازی دست ساخته شده است استفاده کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که روند صداگذاری روی این فیلم به چه شکل است نیز عنوان کرد: سعید شیخ‌زاده مدیر دوبلاژ این انیمیشن و اکبر منانی پیشکسوت دوبله گوینده شخصیت اصلی فیلم است. این کار نیز مانند سایر آثار در این زمینه ابتدا توسط گویندگان بازی شد و پس از آن روی کاراکترها نشست و صداها سینک شدند.

لوپتو

کاوه همچنین با اشاره به این که زمان اکران این فیلم هنوز مشخص نیست، بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم در اواخر پاییز و پس از محرم و صفر این انیمیشن را به روی پرده سینماها بفرستیم.

وی درباره وضعیت اکران فیلم‌های انیمیشن و وضعیت اکران این فیلم و میزان استقبال از آن نیز اظهار کرد: از آنجایی که حوزه هنری به عنوان یکی از متولیان این انیمیشن حضور دارد، امیدواریم مورد تایید کارشناسان سینمایی نیز قرار گرفته و به عنوان یک کار خوب از آن یاد شود. فکر می‌کنم با این شرایط بتوانیم در سینماهای حوزه هنری اکران کنیم و وضعیت خوبی داشته باشیم البته که این امر با تبلیغات مناسب امکان پذیر خواهد بود.