به گزارش هنرآنلاین، انیمیشن سینمایی "قلب سیمرغ" اثر زنده یاد وحید نصیریان در گروه سینمایی "هنر و تجربه" اکران می‌شود و آیین گشایش این فیلم عصر روز 14 اسفندماه ساعت 20 در موزه سینما برپا می‌شود.

در این فیلم انیمیشن که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است، بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد در نقش "رخش"، رضا کیانیان در نقش "شیردال"، الهام پاوه نژاد در دو نقش "آفرین" و "هما"، پرویز پورحسینی در نقش "سپنتا"، امین قاضی در نقش "رها" و علیرضا طاهری در نقش "رستم"، آرزو آذری در نقش "مینو" و وحید نصیریان در نقش "دم شیرال" از صداپیشه نقش‌هایی هستند که نصیریان در "قلب سیمرغ خلق کرده است.

مهدی ابوهاشم و وحید نصیریان نویسندگان، پیام آزادی آهنگساز، محمود موسوی نژاد طراح صدا و صداگذاری، نیما دهخوارقانی، مشهود ولیان، بابک تهرانی و محمود میروهابی انیماتورها، امیر سلامتی مدیرنورپردازی و رندرینگ، امیر سحر خیز و محمد رستمی جلوه های ویژه، وحید نصیریان تدوین، وحید نصیریان طراح کاراکترها و مهدی نادری بازنویسی دیالوگ ها عوامل ساخت انیمیشن سینمایی "قلب سیمرغ" بودند.

در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی "قلب سیمرغ" چنین آمده است: در آینده­ای دور، میان انسان­های کره زمین جنگی همه­‌گیر در حال انجام است. در این میان، "سپنتا"، سعی دارد "مینو"، زن پا به ماهش را از این مهلکه بیرون برده و به غاری برساند که توسط نیروی "سیمرغ" از آن محافظت می‌شود. آن‌ها نام فرزمد خود را "رها" می گذارند درگیر و دار این جنگ، "اژدهاک" که در کوه دماوند به بند کشیده شده بود، آزاد می‌شود. رها پس از سال ها به جنگ اژدهاک می‌رود و با وجود کوچکیش بر اژدها پیروز گشته و ناجی سرزمینش می‌شود.