سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهدی زمین‌پرداز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بیش از همه با ایفای نقش شهید حسن باقری در مستند "آخرین روزهای زمستان" به کارگردانی محمدحسین مهدویان شهرت دارد و در فیلم "ماجرای نیمروز" نیز با مهدویان همکاری کرده است. او در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در "لاتاری" تازه‌ترین ساخته مهدویان نقشی متفاوت را ایفاء کرده است.

زمین‌پرداز در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره پذیرفتن نقش سامی شخصیت منفی فیلم "لاتاری"، گفت: روز اولی که صحبت شد من ایفاگر نقش سامی باشم همه گفتند چرا این‌قدر تغییر در بازی، اما ما می‌خواستیم ساختارشکنی کنیم تا همه بلافاصله سامی را نشناسند و می خواستیم کسی که این نقش را ایفا می‌کند، چهره معقول‌تری داشته باشد و در همان مرحله اول کسی به شخصیت منفی او پی نبرد. از آنجایی که نقش منفی را تجربه نکرده بودم به من این نقش پیشنهاد شد و من هم پذیرفتم.

وی ادامه داد: من بیشتر تئاتر کار کردم و در این فضا نقش‌های متفاوتی را ایفا کرده‌ام، اما به هر حال در سینما هم جذابیت‌هایی برای بازیگری وجود دارد و من هم دوست داشتم ساختار شکنی کنم و از آن قالب خارج شوم چرا که این تغییر قالب می‌تواند اتفاق دیگری را برای من رقم بزند.

بازیگر "ماجرای نیمروز" در ادامه درباره کلیشه نشدن در این نقش‌ها بیان کرد: من غیر از این امسال دو پیشنهاد دیگر هم داشتم و خیلی شبیه به هم بود و چون دوست ندارم کلیشه شوم نپذیرفتم. ترجیح می دهم اگر قرار است کار کنم درست کار کنم و متفاوت باشم چرا که در این تفاوت‌هاست که جذابیت‌ها ایجاد می شود. شاید اندازه نقش در یک اثر سینمایی مهم باشد، اما جایگاه درست مهم‌تر است و من سعی کردم جایگاه درست را انتخاب کنم.

زمین‌پرداز همچنین درباره نقش سامی که با دیالوگ‌های کم و بیشتر در قالب بازی باید آن را به مخاطب معرفی می‌کند، اظهار کرد: قرار بود سامی اصلا دیالوگ هم نداشته باشد اما بعد مهدویان فکر کرد که بهتر است دیالوگ هایی هم داشته باشد تا منفورتر دیده شود و آن انزجار را هم بتواند به مخاطب القا کند.

وی در توضیح نقش سامی افزود: در صحبت‌های اولیه‌ای که انجام شده بود نقش سامی تا این اندازه نبود، اما از آنجایی که مهدویان تعامل خوبی با گروه دارد آن را کمی تغییر دادیم و سامی پررنگ تر حضورش دیده شد. "لاتاری" فیلم سامی نیست و او تنها اتفاقاتی را رقم می‌زند. فیلم بیشتر حول محور امیرعلی است و سامی در حاشیه است او همیشه در یک گوشه حضور دارد و انزجار را بیشتر می کن تا کنش امیرعلی اتفاق بیفتد و دیده شود.

زمین‌پرداز در ادامه درباره ایفای نقش‌های متفاوت و همچنین شناختی که از او به واسطه ایفای نقش شهید باقری شکل گرفته است، گفت: قرار نیست شخصیت شهید باقری با ایفای نقش‌های متفاوت من خدشه دار شود. شهید باقری برای همه مردم ایران عزیز است و جایگاهش محفوظ است و افتخاری برای من بود که بتوانم با ایفای نقش او دیده شوم؛ اما من هم بازیگرم و زندگیم از این طریق گذران دارد بنابراین باید حضور در نقش‌های متفاوت را نیز تجربه کنم.

این بازیگر درباره سایر فعالیت‌های خود گفت: یک سریال آماده پخش دارم که کار اردلان عاشوری است و سال آینده پخش می‌شود، همچنین یک تله‌فیلم به کارگردانی اصغر نعیمی را هم در پیش دارم که اسفندماه کلید میخورد و برای عید نوروز آماده می شود.

زمین‌پرداز در خاتمه عنوان کرد: امیدوارم که مردم فیلم "لاتاری" را ببینند و آن را دوست داشته باشند و به فیلم رای بدهند تا سرنوشت آن در جشنواره به خوبی رقم بخورد.