سرویس سینمایی هنرآنلاین: بزرگ‌ترین گروه منتقدان در آمریکای شمالی نامزدهای بهترین‌های سال در حوزه سینما و تلویزیون را معرفی کرد.

رمانس فانتزی "شکل آب" به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو با 14 نامزدی پیشتاز بیست و سومین دوره جوایز سالانه انتخاب منتقدان است که برندگان آن با آرای انجمن منتقدان فیلم رسانه‌‌‌ای و انجمن خبرنگاران تلویزیون رسانه‌ای، 11 ژانویه در مراسمی در لس آنجلس معرفی می‌شوند.

داستان فیلم "شکل آب" در 1962 و در دوران جنگ سرد روی می‌دهد. یک نظافتچی و همکارش که در یک آزمایشگاه دولتی مشغول کار هستند در یک مخزن آب مخلوقی دوزیست کشف می‌کنند. نظافتچی از روی تنهایی با مخلوق دوست می‌شود و... مایکل شانون، ریچارد جنکینز و اکتاویا اسپنسر دیگر بازیگران "شکل آب" هستند که سپتامبر پیش برنده جایزه شیر طلای جشنواره فیلم ونیز شد.

"با اسم خودت به من زنگ بزن"، "دانکرک"، "لیدی برد" و "پست"، هر یک هشت نامزدی کسب کرده‌اند و مانند "شکل آب" در بخش بهترین فیلم نامزد شده‌اند. "بیمار بزرگ"، "سیاه‌ترین ساعت"، "پروژه فلوریدا"، "برو بیرون" و "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری"، فهرست نامزدهای بهترین فیلم را کامل می‌کنند.

کمیل نانجیانی جزو کسانی است که چند نامزدی به دست آورده است. او برای "بیمار بزرگ" در بخش بهترین بازیگر مرد در یک کمدی و به همراه همسرش امیلی و. گوردون در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و برای " Silicon Valley" در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل در یک سریال کمدی نامزد است.

گرتا گرویگ ("لیدی برد")، مارتین مک‌دونا ("سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری")، جردن پیل ("برو بیرون" و دل تورو، همگی در بخش‌های بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نامزد شده‌اند.

جیمز فرانکو برای "هنرمند فاجعه" در دو بخش بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر مرد در یک کمدی شانس دریافت جایزه را دارد و تیفانی هدیش نیز برای "سفر دختران" در بخش بهترین بازیگر زن مکمل و بهترین بازیگر زن در یک کمدی نامزد است. مارگو روبی و سرشا رونان به ترتیب برای "من، تونیا" و "لیدی برد" در دو بخش بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر زن در یک کمدی با هم رقابت می‌کنند.

"120 ضربان در دقیقه" (فرانسه)، "یک زن شگفت‌انگیز" (شیلی)، "اول پدرم را کشتند" (کامبوج)، "محوشدگی" (آلمان)، "مربع/میدان" (سوئد) و "تلما" (نروژ) نامزدهای جایزه بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان هستند.

در بخش تلویزیون، سریال کوتاه "دشمنی" (Feud) تولید شبکه اف‌ایکس با شش نامزدی در صدر است و "دروغ‌های کوچک بزرگ" و "فارگو" هر یک پنج نامزدی به دست آورده‌اند.

انجمن منتقدان فیلم رسانه‌‌‌ای در 1995 تأسیس شد و با بیش از 300 منتقد تلویزیونی، رادیویی و آنلاین در ایالات متحده و کانادا، بزرگ‌ترین گروه منتقدان در آمریکای شمالی است.

در 14 سال گذشته در 9 مورد برنده جایزه BFCA با برنده اسکار بهترین فیلم یکی بوده است. این انجمن سال گذشته "لا لا به کارگردانی دامین شازل را بهترین فیلم سال معرفی کرد، اما اسکار بهترین فیلم به "مهتاب" به کارگردانی بری جنکینز رسید. در 2015 فیلم "مرکز توجه" هر دو جایزه را برد. این انجمن در سال 2014 فیلم "بچگی" به کارگردانی ریچارد لینکلیتر را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرد، اما جایزه اسکار بهترین فیلم به "بردمن" به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو رسید. در 2013 هم "12 سال بردگی" هر دو جایزه را برد.