به گزارش هنرآنلاین، ابوالفضل جلیلی دبیر دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن به  برگزاری جشنواره‌های بی شمار در طول سال اشاره کرد و گفت: بعضی از این جشنواره‌ها بیشتر به سرگرمی تبدیل شده‌اند و از نظر محتوا و موضوع بسیار شبیه به هم هستند و نمی‌توانند آن طور که باید زمینه ساز پیشرفت جایگاه هنرمند در هنر فیلم سازی شوند.

وی ادامه داد: البته در جشنواره‌های موضوعی مثل راه آهن  با قدمت طولانی و خدمات بسیار فراوانی که به جامعه می‌دهد می‌توان امیدوار بود با برگزاری جشنواره‌ای فرهنگی و هنری بیش از پیش شرایط برای معرفی آن به جامعه و مردم فراهم شود.

وی در  پاسخ به اینکه چطور شد دبیری این جشنواره را عهده دار شدید ، اظهار کرد: همیشه از بچگی به راه آهن تعصب و علاقه خاصی داشتم. همیشه سفرهای ما با قطار بود و حتی در منطقه‌ای که زندگی می‌کردیم همجواری خاصی با منطقه راه آهن داشت و از دوران بچگی با صدای قطار و ریل راه اهن و پرسپکتیوی که در آن وجود داشت ارتباط خاصی داشتم و به این خاطر تا آن جایی که بتوانم در فیلم‌های خودم ربطی از راه اهن و  قطار را می‌توانید پیدا کنید.

کارگردان فیلم سینمایی "دت یعنی دختر" با اشاره به این که بسیاری از ظرفیت‌های قطار برای مردم و مسئولان ناشناخته مانده است، بیان کرد: ما باید سعی کنیم تا با کارهای فرهنگی، ظرفیت‌های نهفته در این حوزه را برای مردم هرچه بیشتر روشن کنیم. در روزگاری که در سیستم‌های دیگر حمل و نقلی با خطرهای بسیاری مواجه هستیم و تلفات بسیاری را از رسانه‌ها می‌شنویم چرا نباید از راه آهن که به عنوان یکی از امن‌ترین وسایل شناخته شده است، حمایت کنیم.

جلیلی خاطر نشان کرد: در کشورهای دیگر راه آهن یکی از موضوعاتی است که برای دولت‌ها اهمیت فراوان دارد و برای آن برنامه ریزی می‌کنند ولی ما کمی نسبت به آن با بی مهری روبرو هستیم که امیدوارم با کارهای فرهنگی مثل برگزاری همین جشنواره فیلم و عکس راه آهن بتوانیم کمکی برای بیدارکردن جامعه داشته باشیم.

وی تکراری نبودن سوژه‌ها و جلوگیری از کپی کاری‌هایی که بسیار در سینما شاهد هستیم را به فیلم سازان جوان هشدار داد و بیان کرد: باید دقت شود تا نسبت به مقتضیات جامعه و روزگار خودمان حرکت کنیم و کافی است تا کمی با دید بازتر به اطراف خودمان نگاه بیندازیم تا با بسیار سوژه‌هایی که می‌تواند در قاب دوربین ما ثبت شود روبرو شویم. فیلم سازان جوان ما تا وقتی نسبت به داشته‌های خودشان ایمان نیاورند و از کمترین ابزارهای خود بهره درست  نبرند نمی‌توانند موفق شوند.

گفتنی است؛ دومین جشنواره فیم و عکس راه آهن دی ماه 96 در تهران برگزار می‌شود و هنرمندان تا 30 آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایتrailway90.rai.ir اقدام به ثبت نام نمایند.