سرویس سینمایی هنرآنلاین: جین فوندا و رابرت ردفورد امسال در جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد را دریافت می‌کنند. در همین حال فیلم "ارواح ما در شب" (Our Souls at Night) با بازی این دو که تولید شرکت نت‌فلیکس است، اولین بار در دنیا در بخش خارج از مسابقه جشنواره نمایش داده می‌شود.

"ارواح ما در شب" به کارگردانی ریتش باترا روز یکم سپتامبر (10 شهریور) در پلاتزو دل سینما روی پرده می‌رود. پیش از آن مراسم اعطای جایزه به دو چهره نمادین آمریکایی برگزار می‌شود.

به گزارش ورایتی، "ارواح ما در شب" به تهیه‌کنندگی شرکت وایلدوود اینترپرایزز متعلق به ردفورد، اولین همکاری مشترک ردفورد و فوندا بعد از "سوارکار الکتریکی" (1979) (عکس مطلب) است. آن‌ها پیش از آن در فیلم "پابرهنه در پارک" (1967) هم مقابل هم ایفای نقش کردند.

"ارواح ما در شب" از روی رمانی نوشته کنت هاروف ساخته شده است. داستان در کلرادو روی می‌دهد و از دیدار غیرمنتظره ادی مور (فوندا) با یکی از همسایه‌ها به نام لوییس واترز (ردفورد) شروع می‌شود. همسر ادی سال‌ها پیش مرده است، همین‌طور همسر لوییس، اما با این که آن‌ها سال‌هاست در شهری کوچک در یک محله زندگی می‌کنند، اما تا پیش از این کمتر با هم در تماس بودند.

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز در بیانیه‌ای گفت: تعداد کمی از افسانه‌های هالیوود نظیر جین فوندا این چنین در دوران کاری حرفه‌ای خود این چنین اراده و شجاعت خود را ثابت کرده‌اند.

باربارا در بخش دیگری از بیانیه خود از فوندا 79 ساله به عنوان یک فعال سیاسی، یک نویسنده، یک نماد فمینیست، یک تهیه‌کننده و یک مظهر سلامت فیزیکی و از همه فراتر یک بازیگر بسیار موفق و بااستعداد یاد کرد.

مدیر هنری جشنواره ونیز همچنین ردفورد را به خاطر دستاوردهایش به عنوان یک بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، فعال محیط زیست و مؤسس و روح تجربه تجربه عالی در سینما که جشنواره ساندنس نماد آن است، مورد تقدیر قرار داد.

ردفورد 80 ساله در 1981 برای فیلم "مردم عادی" اولین تجربه کارگردانی خود برنده اسکار بهترین کارگردانی شد و سال 2002 یک جایزه افتخاری اسکار را دریافت کرد. "بوچ کسیدی و ساندنس کید"، "همه مردان رئیس جمهور" و "طبیعی" از دیگر فیلم‌های ردفورد در مقام بازیگر است.

فوندا تاکنون هفت بار نامزد دریافت جایزه اسکار بوده و دو بار برای فیلم‌های "کلوت" (1971) و "بازگشت به خانه" (1978) برنده اسکار بهترین بازیگر زن شده است.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز 30 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 18 شهریور) برگزار می‌شود. "کوچک کردن" (Downsizing) ساخته الکساندر پین کارگردان آمریکایی فیلم افتتاحیه جشنواره و آنت بنینگ بازیگر آمریکایی رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره است.