فهیمه صمدی از داوران بخش «پویانمایی»در گفتگو با خبرنگار هنر آنلاین در مورد جشنواره عمار گفت: این جشنواره در یکسری از حوزه‌ها واقعا خط‌شکن بوده و این عنوان «مردمی بودن» برازنده آن است. حداقل در بخش تماشای آثار، جشنواره امتیاز بسیار خوبی را کسب کرده است. چون توانسته است در راستای دیده‌شدن آثار توسط عموم مردم، گام بسیار بلندی بردارد. این اکران‌های مردمی که در نقاط دور و روستاهای کشور اتفاق افتاده‌است، نشان‌دهنده آن است که عمار در این زمینه بسیار موفق بوده‌است.

وی افزود: از نظر موضوعی هم، جشنواره عمار موضوعات جسورانه و خط شکنانه ای را  در زمینه گفتمان انقلاب اسلامی مطرح کرده است. ورود به حیطه هایی که مردم، هم مصرف کننده اند و هم تولید کننده، از جمله مشخصه های ویژه عمار است.

صمدی اضافه کرد: من در این سال‌ها در بین مجموعه‌های مردمی و دوستان خودم دیده‌ام که افراد دغدغه دارند که اگر فلان اثر را تولیدکنند، به عمار راه پیدا می‌کند. این جشنواره به مردم عادی انگیزه می‌دهد که کارهای خیلی کوتاه و ساده تولیدکنند و حتی دیده ام که خیلی از مادرها در مورد یک موضوع ساده می‌گویند که ایده خوبی است، شروع به تولید کنیم و برای جشنواره عمار، ارسال‌کنیم. این از ویژگی‌های جشنواره است که افراد را تشویق به تولید می‌کند.

داور جشنواره عمار بیان داشت: انیمیشن قابلیتی را به ما می‌دهد که در واقعیت از آن محروم‌ هستیم. گاهی ما قصد داریم ایده‌پردازی و امیدآفرینی‌هایی در زمینه مثلا تخیلات علمی انجام‌دهیم که در قالب سینما و سریال شدنی نیست و این انیمیشن است که چنین ظرفیتی را برای ما ایجاد می‌کند. این پارامتر مهمی است. در پارامترهای دیگر، استفاده از طیف گسترده‌ای از قالب‌ها در این بخش می‌گنجد؛ از «کات اوت» گرفته تا «موشن گرافی» و… همین قالب‌ها این ظرفیت را پدید آورده‌اند که می‌توان خیلی از صحبت‌ها را به مخاطب با یک قالب هنری و زیباتر، نشان‌داد.

صمدی در پایان اشاره کرد : پویانمایی بستری است که می‌توانیم حرف‌های خود را در راستای گفتمان انقلاب اسلامی که بعضا جنبه سخرانی‌گونه دارند، با اثرگذاری بیشتری منتشر‌کنیم. ظرفیت بخش پویانمایی، ظرفیت خوبی است تا بتوان ایده‌های خلاقانه و نو را در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و جهاد تبیین، تبدیل به یک اثر هنری مطلوب کرد.