به گزارش هنرآنلاین، دومین دوره نمایشگاه «رصتا» صبح امروز ۱۰ دی ماه با حضور بیش از ۱۵۱ پلتفرم در نمایشگاه مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

سعید مقیسه، علی اصغر پورمحمدی، محمدرضا جعفری جلوه، محمدصادق افراسیابی، محمد حسام پور، محمدحسین قرایی از جمله مدیران حاضر در مراسم هستند.

این نمایشگاه دقایقی پیش با حضور پیمان جبلی رییس صداوسیما و با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز به کار کرد. در ادامه نیز طنین سرود جمهوری اسلامی ایران در شبستان مصلی امام خمینی (ره) پیچید.

در بخش هایی از افتتاحیه جبلی از غرفه های مختلف بازدید کرد که شبکه اینترنتی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی اولین غرفه بود و سپس یک ارتباط اینترنتی با مشهد مقدس برقرار شد. در این ارتباط صلوات خاص امام رضا (ع) قرائت شد.

در ادامه دیدارها جبلی به غرفه نماوا رفت و بخش‌هایی از سریال «سووشون» ساخته نرگس آبیار را تماشا کرد.

حسین میرطاووسی مدیرعامل نماوا از پخش بین المللی سریال «سووشون» خبر داد و گفت که این سریال قرار است به صورت همزمان در برخی کشورهای دیگر نیز به فروش برسد.

جبلی نیز با اشاره به برخی آثار صداوسیما که در تراز بین المللی ساخته می شود، بیان کرد: در فضای بین المللی باید به بازیگر و اشتراکات بین المللی هم فکر کرد.

وی با مثالی از سریال «سلمان فارسی» عنوان کرد: داوود میرباقری در این سریال از بازیگر بین المللی هم بهره گرفته است.

جبلی در غرفه ساترا نیز در جریان برخی طرح ها و برنامه ها قرار گرفت و مسئول این غرفه درباره درخواست ۹۰ پلتفرم برای ساخت برنامه‌های انتخاباتی و ابلاغ قوانین و ضوابط به آنها خبر داد. در بخش دیگر نیز نسبت به سامانه ثبت درخواست دریافت مجوز تولیدات توضیح داده شد.

جبلی در ادامه درباره نمایشگاه «رصتا» عنوان کرد: این نمایشگاه یکی از بهترین دستاوردهای سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی است که در قانون به رسانه ملی سپرده شده است. این نمایشگاه به عنوان نوعی گردهمایی سکوها تشکیل شده است و این دورهمی رسانه‌های دارای مجوز از ساترا به این دلیل است که ما در سازمان به صورت دقیق‌تر و مردم به صورت جامع‌تر با ظرفیت‌ها آشنا شده و نوعی هم فکری و هم‌افزایی برای ارتقای تولیدات در این سکوها به وجود آید.

رئیس صداوسیما در پاسخ به سوالی درباره سریال‌های خانگی که حقوق مخاطب را در نظر نمی گیرند، تصریح کرد: چه ما در رسانه ملی چه همکاران ما در سکوها مسوولیت سنگینی بر عهده شان است چون مخاطب عامی دارند. این تولیدات که هرچقدر این مخاطب بیشتر می شود مسوولیت ما هم سنگین‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: ما تعامل و هم افزایی با تهیه کنندگان و برنامه سازان داریم که تا حد امکان معیارهایشان را در حوزه خانواده و حوزه های مختلف به مردم نزدیک‌تر کنند. به نظرم این تعامل تا حدود زیادی تاثیر داشته و امیدواریم بیشتر هم شود و منجر به این نشود که خانواده ها به دلیل احساس ناامنی از تولیدات استقبال نکنند چون این ضرر و زیانی است که به تدریج متوجه خود سکوها خواهد شد.

جبلی در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: تنها هدف ما و سکوها نباید افزایش مخاطب باشد بلکه رسالت ما بهترین محتوا با بیشترین مخاطب یا افزایش مخاطب با استفاده از بهترین محتواست و هر ۲ اینها باید با هم در نظر گرفته شود.