گروه سینما و تلویزیون «هنرآنلاین» : قسمت اول سریال گناه فرشته از فیلیمو پخش شد، این سریال اولین تجربه کارگردانی حامد عنقا است که پیش از این در مقام فیلمنامه نویس آثار پرمخاطبی چون سریال «آقازاده» و «پدر» را در کارنامه دارد. «گناه فرشته» روایتی از یک پرونده قتل است و قهرمان اصلی این سریال یک وکیل دادگستری است که سعی می‌کند به دختر بی‌گناهی به نام فرشته کمک کند.

فرشته خدمتکار خانه پیرمردی به نام عشیری بود که یک شب بدون آنکه بداند کسی در خانه است به پیرمرد خدمت می‌کرد و در حالی که پیرمرد در طبقه دوم خانه بود توسط فرد ناشناسی کشته شد. انداختن قتل پیرمرد به گردن فرشته خیلی بیش از ماجرای یک قتل است و پدر فرشته که یک پیرمرد کارگر و فقیر  است سعی می‌کند از حامد تهرانی کمک بگیرد تا وکالت دخترش را قبول کند و او را از خطر اعدام نجات دهد.

IMG_3398

فیلمنامه سریال گناه فرشته از همان قسمت اول نوید یک سریال پرهیجان را می‌دهد. نشانه‌ گذاری‌ها و قصه‌های قدیمی که در روند درام تاثیر می‌گذارد بزرگترین برگ برنده سریال برای جذب مخاطب است. عنقا که سابقه نوشتن تریلرهای هیجان‌انگیزی همچون آقازاده را در کارنامه دارد به خوبی ساختمان داستان را درک می‌کند و در گناه فرشته به پختگی کامل رسیده است و تلاش او در ساده‌گویی داستان بدون آنکه خبری از ادا و اطوار و بازی با فرم باشد نشان از درک درست او از موقعیت داستان دارد.

نکته مهم در پخش قسمت اول سریال گناه فرشته شخصیت پردازی دقیق و به جای کاراکترها بود. خلق شخصیت وکیل به دور از کلیشه‌های رایج و نشان دادن جایگاه حامد تهرانی به عنوان یک وکیل موفق در کنار معرفی کامل خانواده و نزدیکان او به درک بهتر تمامی ماجراها کمک می‌کند و مخاطب با دیدن این جزئیات در شخصیت‌پردازی از قسمت‌های بعدی به خوبی به تماشای سریال می‌نشیند.

DSC_5007

استفاده عنقا از همان تکنیک همیشگی‌اش برای درک درست داستان و پخش بخشی از داستان در ابتدای سریال برای آنکه مخاطب را میخکوب سریال کند فرمول موفقی است که می‌تواند کنجکاوی مخاطب را تا زمان باز شدن گره‌های داستان تازه نگه دارد.

شخصیت حامد تهرانی به عنوان یک شخصیت ایده‌آل در قصه گناه فرشته نماینده وجدان بیداری است که گاهی گمشده زندگی روزمره انسان امروز است که در میان دغدغه‌ها و روزمرگی‌ها گم می‌شود و فرصتی برای فکر کردن به هم‌نوع باقی نمی‌ماند. گناه فرشته در روزهای سرد زمستان 1402 گرمای تازه‌ای به نمایش خانگی داد و می‌توان امیدوار بود به یکی از سریال‌های پر مخاطب این روزهای نمایش خانگی شود.