گروه سینما هنرآنلاین: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) امسال بیست‌ویک ساله خواهد شد و در آستانه این بیست‌ویک سالگی، یکی از هنرمندان مشهور، توانمند و متعهد عرصه سینما را به عنوان مدیر خود برگزیده است. حکم مدیریت فرهاد قائمیان در این جشنواره به تازگی به امضا رسیده است و بدین ترتیب، انتظار می‌رود تعامل خوبی بین این رویداد فرهنگی و هنری و بدنه سینمای ایران شاهد باشیم.

فرهاد قائمیان مدیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) فیلم‌های حاضر در جشنواره پیش‌ رو، چقدر نگاه بین‌المللی دارند و تاثیرگذاری بر مخاطب غیرایرانی برایشان اولویت دارد، به هنرآنلاین گفت: نخستین نکته‌ای که در خصوص فیلم‌های مرتبط با سیره رضوی بایستی اتفاق بیفتد، پژوهش است. عرصه فیلمسازی ما امروزه بیش از هر چیز به بحث پژوهش محتاج و نیازمند است. باید کارگروه‌هایی تشکیل دهیم و در آن کارگروه‌ها هستند که ایده موضوعیت پیدا می‌کند.

قائمیان ادامه داد: همین که تلاش کردیم در حوزه فیلم کوتاه از استعدادهای جوان و نوپا در این جشنواره بهره ببریم، اتفاق خوبی است و قطعا تاثیرش را در مرحله پژوهش فیلم‌ها خواهد گذاشت.

وی همچنین در خصوص انگیزه اصلی پذیرش این مسئولیت در جشنواره افزود: یکی از انگیزه‌های این پذیرش، اسم امام بزرگوار علی بن موسی الرضاست و به پشتوانه همین نام، تلاش می کنیم فرهنگسازی خوبی در زمینه سیره رضوی داشته باشیم و زمینه‌ساز تولید آثاری فاخر در این حوزه باشیم.

فرهاد قائمیان در پایان، مقصود از فیلم فاخر را اینگونه توضیح داد: امری نسبی است و نمی‌توان به طور دقیق ملاکی برای آن تعیین کرد. هرچه اثری به یک سری اصول و قواعد پایبند باشد و حرفه‌ای‌تر عمل کند، فاخرتر است.